Business Talks '24
Üzleti konferencia
Titkolóznak
Ehhez a szerkesztőség (melynek tagjait hirdetésekben már toborozza az ASB) felállásán kívül a nyomdai kapacitás is meglesz, hiszen a kecskeméti Petőfi Nyomda ASB által finanszírozott korszerűsítése, illetve bővítése várhatóan ősz elejéig befejeződik. Az ASB terveiről szerettük volna megkérdezni Bayer Józsefet, a társaság ügyvezető igazgatóját, ám ő csupán azt üzente, hogy e témában jelenleg nincs mit mondania.
A Financial Times Deutschland (FTD) tegnapi számában egyébként interjú jelent meg Mathias Döpfnerrel, az Axel Springer (AS) konszern elnökével, aki egyebek mellett elmondta, hogy a médiabirodalom más országokban is ki akar adni egy Bild típusú napilapot, s ennek kapcsán Magyarország - amely fontos piac az AS számára - is szóba került. Ennél konkrétabb információt az FTD-nek sem sikerült Döpfnertől szereznie.
Erős piac
Óvatosságát részben az magyarázza, hogy Magyarországon meglehetősen erős a bulvárnapilap-piac, ám megfelelő előkészítéssel lehet teret nyerni. Az AS előtt valószínűleg nemcsak a Németországban napi átlagban mintegy négymillió példányban eladott Bild piaci sikere lebeg: a tavaly ősszel - ugyancsak a német kiadó által - Lengyelországban bevezetett, Bild-típusú, országosan megjelenő Fakt (Tény) néhány hónap alatt piacvezető lett.
Nagy valószínűséggel az itthoni alaposabb előkészítést jórészt az indokolja, hogy a csaknem egy tucatot kitevő országos napilapok piacán való térhódításhoz igen nagy befektetésre és tulajdonosi türelemre van szükség. Ahogy a végső döntésről szóló információ is hiányzik, úgy a lap elnevezése is találgatások tárgya. A Napi Gazdaság érdeklődésére a kulturális tárca lapengedélyezési főosztályán elmondták, hogy az ASB-hez köthetően Bild, Reggel és Budapesti Reggel néven tartanak nyilván lapengedélyt.
Business Talks '24
Üzleti konferencia