Száv év
Gungl elmondta, a több mint százéves gyár tulajdonosaival még a nyáron vették fel a kapcsolatot. Az Indcar elsősorban olyan magyar partnert keresett, amelyik rendelkezik üzemeltetési tapasztalatokkal, biztosítani tudja az összeszerelő üzem és a hozzá kapcsolódó logisztikai központ indításához szükséges legalább százfős szakképzett munkaerőt, s olyan területtel is rendelkezik, amelyen a milliárdos nagyságrendű beruházási program megvalósulhat.
A jelenleg 335 járművet üzemeltető társaság vezérigazgatója kifejtette, az autóbusz-felújítások kapcsán az összeszerelésben is jelentős tapasztalataik vannak, az egyik telephelyük pedig alkalmas lehet akár egy nagyobb volumenű zöldmezős beruházás megvalósítására is.
Kényszerű döntés
Ami pedig a munkaerőt illeti, épp néhány héttel ezelőtt váltak meg több mint nyolcvan szakképzett dolgozójuktól. A kényszerű döntést az indokolta, hogy a helyi önkormányzat tulajdonában lévő Pécsi Közlekedési Rt. 108 Ikarus típusú autóbuszát ezentúl nem a PV-nél javíttatja.
Az Indcar nemcsak a dolgozók betanítását, a technológia átadását, hanem a buszok értékesítését is vállalja. Gungl ugyanakkor közölte, nem tisztázott még, hogy az összeszerelő üzemet milyen formában működtetnék, s annak első ütemét tekintve pontosan mekkora beruházást kíván megvalósítani a spanyol fél.