Mégis lesz elbocsátás a Budapest Airportnál

2006.04.06. 08:45
Chris Woodruff, a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. Vezérigazgatója szerint rendkívül magasak a hazai repülőtéri díjak, így nem lesz régiós központ Ferihegy.

Elbocsátásokkal, a tevékenységek kiszervezésével és eladásával csökkentené a nemcsak a régióban, hanem Európában is rendkívül magas reptéri díjakat a Budapest Airport (BA) új tulajdonosa, mert a magasabb díjak a növekedés legnagyobb akadályai - nyilatkozta a Bloombergnek Chris Woodruff, a Ferihegyi repteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. vezérigazgatója.

A hatékonyságért

A díjak mérséklése elképzelhetetlen a 2500 dolgozó egy részének leépítése nélkül, „ez a létszám túl nagy egy ilyen méretű reptérhez, ezért a következő három évben az alkalmazottak 18 százalékától válunk meg".

A földi kiszolgálás, a Malévtől a privatizációs folyamattal párhuzamosan megvásárolt üzemanyag-üzletág és az Airport Minibusz szolgáltatás értékesítése is a tervek között szerepel, amivel a hatékonyságot szeretnék növelni - tette hozzá Woodruff.

A tulajdonos BAA célja, hogy Budapest a régió legnagyobb légikikötőjévé váljon, ezért a következő években több fejlesztés is beindul. Új terminál helyett a 2A és 2B terminálokat összekötik, hogy a kereskedelmi egységeknek nagyobb hely jusson. A légi szállítást is kiemelt feladatként kezelik, szeretnék, ha visszakerülnének a nemzetközi cargotérképre.

Kell egy bázis

Jövő tavasszal kezdődik a cargo-infrastruktúra fejlesztése, első ütemben 6 ezer négyzetméterrel bővítik az 1-es terminált, de a cél egy 30 ezer négyzetméteres cargobázis kialakítása. A BAA a „majdnem legmagasabb" árat fizette a BA-ért, nem lesz könnyű kitermelni a megtérülést, mert a régióban nagyon erős a verseny - véli Micheal Carter, az ING Bank ágazati elemzője.

A szakértő szólt a magyar nemzeti légitársaságról is, amelyről annyit mondott, hogy a Malév gyenge a versenytársaihoz képest, alacsony növekedési potenciállal.