A legfeljebb 30 napos előminősítési eljárást követően maximum három pályázót választanak ki. Az építési munkákat a kivitelezőnek várhatóan 2004 harmadik negyedévében kell elkezdenie és legkésőbb 2006. március 31-én ideiglenesen forgalomba kell helyeznie a mintegy 60 kilométeres szakaszt.
Csillag István, a közlekedési tárca vezetője napilapnak adott korábbi interjújában kifejtette: "Amennyiben ez a beruházás sikeres lesz, úgy a következő szakasz is PPP típusú lehet. Az autópálya-beruházásoknál a tőke megtérülése érdekében számítani kell viszonylag biztos jövedelemre, ilyet előreláthatóan valamilyen rendelkezésre állási díj formájában biztosíthat a költségvetés."
Az Európai Unió északi és déli területeit összekötő autópálya egy szakaszának Magyarországon át kellene haladnia, ami EU-források felhasználásával készülhetne el, vetette fel korábban Medgyessy Péter miniszterelnök. A Balti- és az Adriai-tengert összekötő autópálya végül nem került fel arra a 30 kiemelt nagyberuházásról szóló listára, amelyről a közelmúltban határozott az Európai Parlament. A javaslat így várhatóan a novembertől felálló új brüsszeli bizottság asztalára kerül.