Két versenytárs
A Henkel Magyarország Kft.-nek a mosószerek piacán való részesedése az eddigi, 30 százalékot kis mértékben meghaladó mértékről érezhetően 40 százalék fölé emelkedik. A GVH szerint azonban a piac jellegében nem következik be érdemi változás: azon továbbra is két kiemelkedő piaci részesedésű vállalkozás (a Henkel Magyarország és a Procter & Gamble lesz jelen.
Az összefonódás miatt a Henkel átveszi a piacvezető helyet a Procter & Gamble-től, piaci részesedésük között azonban nem alakul ki olyan különbség, ami a Henkelt egyedüli gazdasági erőfölényes helyzetbe hozná. A GVH szerint nem áll fenn az a veszély, hogy a mosószerpiac két meghatározó szereplője közös erőfölényes helyzetbe kerülne, mert a mosószerek túlnyomó többsége az erős nemzetközi háttérrel rendelkező hiper- és szupermarketeken, valamint egyéb üzletláncokon keresztül jut el a végső fogyasztókhoz. Ezek a vállalkozások a hozzájuk kapcsolódó külföldi vállalkozásokon keresztül az általánosnál kedvezőbb feltételek mellett képesek behozni Magyarországra a versenyző árukat.
Az Unilever a Biopon Üzletágba tartozó termékeket Romániában gyártotta, a Henkel a mosóport magyar gyáraiban szeretné előállítani.