Indul az M5-ös építése

2004.05.06. 14:43
Csillag István gazdasági miniszter bejelentette, május 15-e és 20-a között indul az M5-ös autópálya továbbépítése. Ezzel egyidejűleg a Szeged-Makó közti autóút építésének előkészületei is folynak.
A tervek szerint május 15-e és 20-a között elkezdődnek az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszának építési munkálatai mindkét város felől - közölte Csillag István. A munka régészeti feltárásokkal, valamint a terület kitisztításával indul, a befejezés tervezett időpontja 2005 vége - ídézte a gazdasági és közlekedési minisztert a távirati iroda.

Drága

Az autópálya építésével párhuzamosan folynak az M43-as út megépítésének előkészületei, ami azért fontos, mert az igazán nagy forgalom Románia felől éri Szegedet és az országot. Az M5-ös építésének beruházási költsége 2003. januári árakon számolva 356 millió euró lesz - közölte korábban az ÁAK elnöke.

Az Állami Autópálya Kezelő Rt. március elején írta alá az M5-ös tulajdonosával, Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel azt a szezrződést, melynek értelmében az állam 82 millió euróért negyven százalékos tulajdonrészt szerzett a társaságban. Ezzel a dél felé tartó sztrádát bevonták a matricás rendsezrbe és már nem volt Európa legdrágább autópályája. A matricák árait azért emelte a kormány, magyarázatuk szerint azért, mert nőtt az autópályák hossza.

A cégnek a koncessziós szerződése szerint 2003 december 31-ig volt opciós joga az autópálya továbbépítésére Kiskunfélegyházától Szegedig, illetve a déli országhatárig, ami mintegy 60 kilométer. A sztráda azonban még mindig csak Kiskunfélegyházáig tart. A márciusban között megállapodással a kormány meghosszabbította ezt a jogot, hiszen az AKA Rt. jelölheti ki az kivitelezőt, aki 97 milliárd forintért építheti tovább a sztrádát.

Mint korábban megírtuk, jelenleg öt pályaszakaszon végeznek kiviteli munkákat, és a kormányzat tervei szerint 2006 végére négyszáz kilométerrel bővül az ország gyorsforgalmi úthálózata. A fejlesztési program teljes költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz.