Barbara, Borbála
-6 °C
3 °C

Indul az M5-ös építése

2004.05.06. 14:43
Csillag István gazdasági miniszter bejelentette, május 15-e és 20-a között indul az M5-ös autópálya továbbépítése. Ezzel egyidejűleg a Szeged-Makó közti autóút építésének előkészületei is folynak.
A tervek szerint május 15-e és 20-a között elkezdődnek az M5-ös autópálya Kiskunfélegyháza és Szeged közötti szakaszának építési munkálatai mindkét város felől - közölte Csillag István. A munka régészeti feltárásokkal, valamint a terület kitisztításával indul, a befejezés tervezett időpontja 2005 vége - ídézte a gazdasági és közlekedési minisztert a távirati iroda.

Drága

Az autópálya építésével párhuzamosan folynak az M43-as út megépítésének előkészületei, ami azért fontos, mert az igazán nagy forgalom Románia felől éri Szegedet és az országot. Az M5-ös építésének beruházási költsége 2003. januári árakon számolva 356 millió euró lesz - közölte korábban az ÁAK elnöke.

Az Állami Autópálya Kezelő Rt. március elején írta alá az M5-ös tulajdonosával, Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel azt a szezrződést, melynek értelmében az állam 82 millió euróért negyven százalékos tulajdonrészt szerzett a társaságban. Ezzel a dél felé tartó sztrádát bevonták a matricás rendsezrbe és már nem volt Európa legdrágább autópályája. A matricák árait azért emelte a kormány, magyarázatuk szerint azért, mert nőtt az autópályák hossza.

A cégnek a koncessziós szerződése szerint 2003 december 31-ig volt opciós joga az autópálya továbbépítésére Kiskunfélegyházától Szegedig, illetve a déli országhatárig, ami mintegy 60 kilométer. A sztráda azonban még mindig csak Kiskunfélegyházáig tart. A márciusban között megállapodással a kormány meghosszabbította ezt a jogot, hiszen az AKA Rt. jelölheti ki az kivitelezőt, aki 97 milliárd forintért építheti tovább a sztrádát.

Mint korábban megírtuk, jelenleg öt pályaszakaszon végeznek kiviteli munkákat, és a kormányzat tervei szerint 2006 végére négyszáz kilométerrel bővül az ország gyorsforgalmi úthálózata. A fejlesztési program teljes költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz.

Visszatérés a paradicsomba

Egy újabb kaland előszobájába léptünk, mikor kis kocsink megindult Christchurch felé.

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.