Drága
Az autópálya építésével párhuzamosan folynak az M43-as út megépítésének előkészületei, ami azért fontos, mert az igazán nagy forgalom Románia felől éri Szegedet és az országot. Az M5-ös építésének beruházási költsége 2003. januári árakon számolva 356 millió euró lesz - közölte korábban az ÁAK elnöke.
Az Állami Autópálya Kezelő Rt. március elején írta alá az M5-ös tulajdonosával, Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel azt a szezrződést, melynek értelmében az állam 82 millió euróért negyven százalékos tulajdonrészt szerzett a társaságban. Ezzel a dél felé tartó sztrádát bevonták a matricás rendsezrbe és már nem volt Európa legdrágább autópályája. A matricák árait azért emelte a kormány, magyarázatuk szerint azért, mert nőtt az autópályák hossza.
A cégnek a koncessziós szerződése szerint 2003 december 31-ig volt opciós joga az autópálya továbbépítésére Kiskunfélegyházától Szegedig, illetve a déli országhatárig, ami mintegy 60 kilométer. A sztráda azonban még mindig csak Kiskunfélegyházáig tart. A márciusban között megállapodással a kormány meghosszabbította ezt a jogot, hiszen az AKA Rt. jelölheti ki az kivitelezőt, aki 97 milliárd forintért építheti tovább a sztrádát.
Mint korábban megírtuk, jelenleg öt pályaszakaszon végeznek kiviteli munkákat, és a kormányzat tervei szerint 2006 végére négyszáz kilométerrel bővül az ország gyorsforgalmi úthálózata. A fejlesztési program teljes költségvetése 2003-2006 között 1056 milliárd forint, amely a gyorsforgalmi projektek mellett egyéb kiemelt közúti beruházásokat is tartalmaz.