Az osztályvezető felsorolta a belföldi távolsági forgalom fontosabb változásait. A Budapest-Győr-Hegyeshalom vonalon Mosonmagyaróvár kiszolgálására új InterCity vonatpár közlekedik reggel 6-kor Budapestre, délután 16.10-kor pedig vissza. Budapest-Győr között kevesebb gyorsvonat lesz. Megszünik a pénteki Kapos InterCity Budapestről Kaposvárra. (A vonat vasárnapi párja marad!)
Kassáról 2 órával korábban közlekedik a Hernád IC Pestre, nyáron Keszthelyre. Újra közlekedik a Kraszna InterCity vonat Budapest és Mátészalka között. A Budapest-Békéscsaba vonalon több IC-, illetve gyorsvonat jár, nagyjából hasonló időközönként.
A budapesti elővárosi forgalomban a Budapest-Komárom útvonalon óránként (kétóránként Győrig) közlekednek a Flirt és Talent motorvonatok. Budapest és Arad között naponta 9 vonatpár közlekedik, az Ady Endre nemzetközi gyors újra IC-vonatként közlekedik. Moravia InterCity néven új vonat jár Budapest és Ostrava között. Budapest és Kassa között két InterCity, egy gyors, és egy "sebes" biztosítja az utazást.
Guthyné Molnár Mária elmondta, hogy sikeres az ütemes menetrend bevezetése. A MÁV először 2004-ben vezette be ezt a megoldást a Váci vonalakon, tavaly kiterjesztették az ország északkeleti részére. Az ütemes menetrendben érintett vonalakon a bevétel 31 százalékkal nőtt éves szinten.
A 2008. évi menetrend interneten már elérhető, nyomtatott formában december közepétől lehet beszerezni.