Natália
-3 °C
8 °C

Magyar Telekomként is hasít a Matáv

2005.05.12. 09:40
A vártnál másfél milliárd forinttal nagyobb eredményt ért el az év elején a nemrég átkeresztelkedett távközlési cég. A csoport netes és mobil tagjai, a T-Mobile és a T-Online továbbra is piacvezetők saját területükön.

A Magyar Telekom Rt. (Matáv) 17,956 milliárd forint nettó eredményt ért el az első negyedévben, ami 27,6 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi 14,077 milliárd forintot - tette közzé a társaság csütörtökön. Az elemzők előzetesen 16,24 milliárd forint nettó eredményt vártak.

A konszolidált, nem auditált, nemzetközi pénzügyi jelentési szabvány (IFRS) alapján készült eredménykimutatás szerint a csoport bevétele az év első három hónapjában 143,6 milliárd forint volt, 1,7 százalékkal kevesebb a bázisnál. A gyorsjelentés szerint bár az idén erősebb lett a verseny a vezetékes és a mobil üzletágban, a csoport mégis növelte árbevételét és nettó eredményét.

A csoport kamat és adófizetés, tőketörlesztés és amortizáció előtti eredménye (EBITDA) 6,4 százalékkal 59,1 milliárd forintra csökkent az első negyedévben bázishoz képest, rátája pedig 41,2 százalék volt. A csoportszintű üzleti eredmény 19,6 százalékkal 31,8 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés, valamint a személyi költségek mérséklődése miatt.

A kisebb forgalom és az árengedmények miatt a belföldi és nemzetközi bevételek 21,7 százalékkal csökkentek. A vonalszám a negyedév végére 1,5 százalékkal, 2,868 millióra csökkent a bázishoz képest: egy alkalmazottra 415 vonal jutott.

Vezet az ex-Westel és az ex-Axelero

A T-Online Magyarország (Axelero) 43 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az internetszolgáltatók között: március végén 21,6 százalékkal több, 277 884 előfizetője volt. A nemzetközi vezetékes szolgáltatások bevétele 14,5 százalékkal 10,1 milliárd forintra csökkent az első negyedévben, részben az alacsonyabb forgalom és kedvezőtlen árfolyamváltozások miatt.

A gyorsjelentés szerint a T-Mobile Magyarország 45,9 százalékos részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a piacon. Március végén a GSM penetráció 87,4 százalék volt, a T-Mobile előfizetőinek száma meghaladta a 4 milliót. Az előfizetéses ügyfelek aránya 29,4 százalékra nőtt a tavalyi 26,4 százalékról.

Az értéknövelt szolgáltatásokból, döntően SMS-ből származó bevétel 663 forintra emelkedett, ami 14,3 százalékos részesedés az ARPU-n belül. Az előző év azonos időszakában ez az összeg 601 forint volt, s 12,5 százalékot tett ki az ARPU-n belül.

A Magyar Telekom jegyzett tőkéje 104,281 milliárd forint volt március végén, ugyanannyi mint egy évvel korábban. A saját tőke 570,951 milliárd forintról 534,038 milliárd forintra csökkent. A társaság részvényeivel a Budapesti Értéktőzsde "A" kategóriájában kereskednek, szerdai záró ára 825 forint volt. Az elmúlt 12 hónapban 768 forint és 993 forint között adták-vették az értékpapírt.