Vince, Artúr
-11 °C
-1 °C

Egymilliárdot költünk az idén napozószerekre

2005.06.21. 08:27
Egy év alatt a magyarok csaknem 1,3 millió liter napozószert kennek magukra, 1,01 milliárd forint értékben. A legkelendőbbek a 11-20-as fényvédő faktorszámúak.
A napozószerek értékesítése 2004. március-áprilistól 2005. január-februárig az előző év azonos időszakához képest hét százalékkal, 1,01 milliárd forintra nőtt - derül ki az ACNielsen Piackutató Kft. adataiból. Mennyiségben a növekedés több mint tízszázalékos, tavaly 1,287 millió litert adtak el belőlük. A bővülés elsősorban a kereskedelmi márkás termékek előretörésének köszönhető, míg a piacvezető forgalmazók, a Beiersdorf Kft. és a L'Oreal Magyarország Kft. eladásai nem növekedtek jelentősen az elmúlt évben.

A saját márkás termékek értékesítése egy év alatt mennyiségben 26, míg értékben több mint 22 százalékkal nőtt. Közülük például a Drogerie Markt Sundance készítményei olyannyira keresettek lettek, hogy mára már a vezető forgalmazók termékei mögé sorakoztak fel.

A legtöbbször naptejet veszünk

A napozókészítmények piacának értékbeli növekedése - a korábbi évek 10 százalék fölötti bővüléséhez képest - mára lecsökkent, a forgalmazók az idén - és a következő években is - 4-6 százalékos ütemet várnak. A szerek - mennyiségben - négyötöde napozás közben használatos, a többi pedig napozás utáni vagy önbarnító krém. Az utóbbiak elsősorban a nyári szezon előtt és után hódítanak. A napozószerek eladása a nyári szezonban, áprilistól szeptemberig folyamatos, a keresletet az időjárás is befolyásolja. (A síelési kedv növekedése miatt a forgalmazók ma már jóval kisebb szortimenttel, de egész évben jelen vannak az üzletekben a napozószerekkel.)

A legtöbbet 101-200 milliliteres flakonban értékesítenek. A legkelendőbbek a 11-20-as fényvédő faktorszámú készítmények - mondta a NAPI Gazdaságnak Radosiczky Anikó, a piac 28 százalékát birtokló, Nivea termékeket forgalmazó Beiersdorf termékmenedzsere. Európában ezzel szemben az ennél magasabb, 30-60 faktorszámúak a leginkább kedveltek. Magyarországon növekszik az igény a gyermeknapozók és az érzékeny bőrűek számára kínált termékek iránt. A fogyasztók egyre inkább speciális készítményeket keresnek, mint a barnaságot kiemelő, hidratáló, a bőr rugalmasságát megőrzők.

A fiatalok elsősorban a kellemes illatú sprayket és a naptejeket keresik. (A krémeknél könnyebb összetételű sprayk a nyerők a férfiaknál is.) A Nivea-termékek zömmel 8-as és nagyobb faktorszámúak, áruk 1600-3400 forint. A tavalyi stagnálás után az idén - a kedvezőbb, napsütéses időjárásban bízva - 5-10 százalék közötti növekedést vár a Garnier Ambre Solaire termékeket forgalmazó L'Oreal Magyarország Kft. - tudta meg lapunk Hajnal Gábor termékmenedzsertől. A L'Oreal - amely a piac értékben második legnagyobb, tavaly 21 százalékos részesedéssel bíró szereplője - forgalmazza Magyarországon a legmagasabb fényvédő faktorszámú napozószereket. Az Ambre Solaire termékek zömmel 20-40-es faktorszámúak, áruk 2000-3600 forint. A cég a legtöbbet a napozás alatt használatos szerekből értékesít, kisebb mértékben fogynak az önbarnító és napozás utáni krémei, bár ez utóbbi iránt az elmúlt években fokozatosan nő a kereslet. Idei jól fogyó újdonságuk az átlátszó és könnyű összetételű, spray kiszerelésű napozószer.

Kreuzenstein mesevára

Nézd meg Te is Laczko legújabb fotóit!

Ha már erre járok beugrom

..tényleg ez történt, Palau és Mikronézia szigeteit járva úgy döntöttem, hogy Saipanra is átugrom.