Magyarországon a szakértők teljes gőzzel dolgoznak azon, hogy Brüsszel-képessé tegyük ezeket a projektterveket – tájékoztatta Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter az újságírókat. A szóban forgó sajtóbeszélgetésen az EU-források felhasználásáért felelős tárca vezetője is megerősítette, hogy néhány javaslat kidolgozása kifejezetten jól halad.
Egyidejűleg azonban azt is értésre adta, a kormány biztosra kíván menni: csak olyan fejlesztési koncepciót továbbít az Európai Bizottság illetékeseihez, amellyel nem történhet „baleset”, vagyis elvárható a közösségi támogatás.
A miniszter ugyanakkor elzárkózott attól, hogy megnevezze ezeket a nagyprojekteket. A Világgazdaság más forrásból úgy értesült, hogy ide tartozhat az M0-s körgyűrű déli szektora és az M6-os autóút uniós finanszírozású szakasza, Budapesten az 1-es, 3-as villamos meghosszabbítása, az ivóvízminőség javítása Észak- és Dél-Alföldön, az M3-as gyorsforgalmi út Nyíregyháza és Vásárosnamény közötti szakaszának megépítése vagy a MÁV EU által szorgalmazott GSMR-fejlesztése (ez a vonatok sűrűbb indítását, kétpercenkénti követési távolságát teszi lehetővé). Ebbe a körbe sorolható a budapesti 4-es metró első szakasza is.
Az utóbbi időben itt is fölgyorsult a projektkidolgozás, noha aligha cáfolható az egyéves csúszás. A hírek szerint a metrócsomagot csak ebben a hónapban vitatja meg a Fővárosi Közgyűlés, mert még mindig egy jogszabály-módosításra várnak. Ez viszont azt is jelenti, hogy csak 2008 januárjában kerülhet a budapesti előterjesztés a kormány elé, amely majd eldönti: elküldi-e Brüsszelbe a támogatási kérelmet, vagy visszaadja továbbfejlesztésre.
A szakemberek ugyancsak az ígéretesen alakuló tervek közé sorolják a debreceni, miskolci és szegedi városi közlekedési nagyprojekteket, a Duna árvízvédelmi fejlesztését és a kis-balatoni vízvédelmi rendszer koncepcióját.