Ferenc, Olívia
-2 °C
4 °C

A Népszabadság cáfolja az orosz tulajdonszerzést

2003.09.24. 13:14
Kacsának tartja Eötvös Pál, a Népszabadság főszerkesztője Schmitt Pál azon híresztelését, hogy a lap tulajdonosai között megjelent egy orosz cég. Mindezt a versenyhivatal csütörtöki döntése előtt jelentette be a Fidesz alelnöke a Hír tv-ben. Az eljárást a Népszabadságban döntő tulajdonrészhez jutó Tabora miatt indította a versenytanács.
Csütörtökön dönt a Gazdasági Versenyhivatal arról, hogy engedélyezi-e a Népszabadságban eddig 49,6 százalékos tulajdonnal rendelkező Ringier Kiadó Kft.-nak, hogy döntő befolyást szerezzen a napilapban egy 17 százalékos csomag megvásárlásával.

Egy orosz cég

A csütörtöki versenyhivatali döntés előtt Schmitt Pál, a Fidesz alelnöke meglepő hírrel szolgált a Hír tv kedd esti adásában: amikor tiltakozni akart a Népszabadságban megjelent Teller Ede állevél miatt a tulajdonosnál, a Ringier Kiadó elhatárolta magát az ügytől, a Népszabadság tulajdonosa ugyanis többségben már egy orosz cég - tájékoztatták állítólag Schmittet. A műsorban felháborítonak nevezte az alelnök, hogy "ez következmények nélkül megtörténhet Magyarországon".

A Népszabadság cáfol, a Ringier nem reagál

Állításával szemben ugyanakkor Eötvös Pál, a lap főszerkesztője kacsának minősítette a hírt, és az Indexnek azt mondta: "nem tud róla, hogy tulajdonosváltás történt volna a lapnál". Megkeresésünkre a Ringier-nél közölték: nem kívánnak reagálni a hírre.

A Népszabadság tulajdonosai a honlapon lévő adatok szerint, kerekítve: B.V. Tabora, amely a Ringier Hollandiában bejegyzett leányvállalata 49,9 százalék (a Ringier honlapján ugyanakkor 49,6 százaléknyi üzletrészről tesznek említést), a Szabad Sajtó Alapítvány 26,5 százalék, Bertelsmann Aktiengesellschaft 17,7 százalék, a Népszabadság Rt. Dolgozóinak Egyesülete 5,4 százalék és 0,4 százaléknyi a Dolgozói közös tulajdonú részvény.

A Fidesz alelnökének szerdán este kiadott közleménye szerint az interjúban elhangzottak "világosan igazolják, hogy Schmitt Pál egy, az interjú előtt frissen kapott zürichi információt közölt a televízió nézőivel. Azóta világossá vált, hogy a zürichi információ pontatlan volt, viszont a homályos tulajdoni viszonyok miatt nem egyértelmű, hogy miért volt szükség arra, hogy a Ringier cég a saját tulajdonában lévő holland B.V. Tabora cégen keresztül közel 50 % tulajdonrészt tudjon magáénak, és ezt ne direkt módon jelenítse meg a tulajdonviszonyok között."

Varázslatos Szicília

Baboci2006 felhasználónk jóvoltából vadonatúj fotók segítségével visszatérhetsz a nyárba!

Felfedeznéd Portugáliát?

Itt a remek alkalom, hogy megismerd. Beszámolók, fotók - böngéssz!