Huba
17 °C
33 °C

Nem cáfolják a Népszabadság eladását

2001.11.09. 12:30
Több forrásunk mellett a svájci Ringier képviselője sem cáfolta, hogy megvennék a legnagyobb politikai napilapot.
Sem megerősíteni sem cáfolni nem kívánta a Magyar Hírlap lapigazgatója az Index értesülését, miszerint a politikai napilap tulajdonosa, a svájci Ringier venné meg a Népszabadságot.

Költenek a Hírlapra

Czövek Hajnalka, aki Martin Kall, a Ringier európai igazgatójának kérésére nyilatkozott az Indexnek, annyit elmondott, hogy a tulajdonos most fogadta el a Magyar Hírlap jövő évi költségvetését, amely további fejlesztésekhez nyújt fedezetet. Ezzel az információval arra a kérdésünkre reagált, hogy ha igaz a vásárlás híre, az új tulajdonos megtartja-e mindkét, a politikai napilapok piacán konkurens újságját.

Majdnem a felét

Meg nem erősített információnk szerint az tűnik a legvalószínűbbnek, hogy a Ringier 49 százalékos tulajdonrészt vásárolna a Népszabadság Rt.-ben. A legnagyobb politikai napilapot kiadó cégben a Bertelsmann érdekeltségébe tartozó Gruner und Jahr kiadóvállalat 67,6 százalékot birtokol. A 49 százalékkal a svájciak irányító pozícióba kerülnének, a németek hányada viszont a médiatörvényben kikötött 25 százalékos plafon alá kerülne.