Ambrus
-7 °C
3 °C

Tulajdonosváltás előtt a Népszabadság?

2001.05.14. 17:25
Kapcsolódó cikkek (1)
A Pannon Lapok Társasága Kiadói Kft. tulajdonosa, a német WAZ kiadó válhat a Népszabadság új tulajdonosává - írja a Világgazdaság. A Népszabadság tulajdonosi struktúrájában történő változást az Index már március elején vizsgálta, igaz akkor a legnagyobb példányszámú napilap még cáfolt.
A Népszabadság jelenlegi tulajdonosa, a Bertelsmann rövidesen a Westdeutsche Allgemeine Zeitungnak (WAZ) az RTL-csoportban lévő 7,4 százalékos tulajdonrészére cserélheti egyes lapjait, köztük a Népszabadságot is - írja mai számában a Világgazdaság. A lap a Süddeutsche Zeitungra hivatkozik, amely úgy tudja: a Financial Times német kiadását kivéve a Bertelsmann az utóbbi években megszerzett kiadványait (köztük a teljes kelet-európai sajtóportfólióval és több német lappal) adná cserébe az RTL 7,4 százalékáért a WAZ-nak.

Korda szabadságon marad?

A német lap információját magyar kiadói körök is megerősítették, s többen e tranzakcióval hozzák összefüggésbe, hogy a jelenleg szabadságát töltő Korda Sándor, a Népszabadság Rt. vezérigazgatója, már nem is tér vissza a cégnél betöltött pozíciójába.

Újság, tévé egy kézben

Az Index már egy márciusi cikkében foglalkozott a Népszabadságot érintő tulajdonosváltással, mégpedig annak kapcsán, hogy a Bertelsmann többségi részesedést szerzett a luxemburgi RTL médiacsoportban. A magyar médiatörvény ugyanis kimondja: egy cégnek nem lehet 25 százaléknál több részvénye egy napilapban és egy tévécsatornában egyszerre. A Bertelsmann az RTL csoport többségi tulajdonának megszerzésével - amelyre a napokban adta áldását a brüsszeli bizottság - a Népszabadságban és a magyar RTL-ben is valószínűleg 25 százalékosnál nagyobb részesedéshez jutott. Az Index már márciusban arra a következtetésre jutott: a Bertelsmann - RTL Group ügylet lezárása után a médiaóriásnak döntenie kell: vagy a Népszabadságot vagy az RTL Klub televíziót tartja meg Magyarországon. Tekintve, hogy a Bertelsmann éppen akkor erősítette pozícióit a televíziózásban, valószínűbbnek tűnt a napilap dobra verése.

Eötvös cáfolt

Eötvös Pál, a Népszabadság elnök-főszerkesztője akkor még kategorikusan tagadta, hogy szóba került volna a lap eladása. "Nem akarják eladni. Ennek semmi esélye, sem valószínűsége" - fogalmazott Eötvös. Az elnök-főszerkesztő szerint a Bertelsmann-csoport belső tulajdoni viszonyai bonyolultabbak, mint azok gondolják, akik egyértelműnek tekintik, hogy a társaság részesedése az RTL Klubban is 25 százalék fölé megy a bevásárlás után.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.