Etikai bizottság foglalkozik a Népszabadság új szlogenjével

2003.04.29. 13:10
A Magyar Reklámszövetség etikai bizottsága foglalkozik legközelebbi ülésén a Népszabadság új arculatához kapcsolódó kampánnyal. A lap új szlogenje: "Más újság nincs", ami a reklámszövetség és a konkurens lapok vezetői szerint is erősen áthallásos.
Sem a Népszava, sem a Magyar Hírlap nem talál kivetnivalót a Népszabadság új szlogenjében: "Színes a Népszabadság. Más újság nincs". Szombathy Pál, a Magyar Hírlap főszerkesztője kifejezetten szellemesnek tartja, noha érti a Népszabadság üzenetét. Szombathy csak reménykedik benne, hogy legközelebb maguk is hasonló, vagy még szellemesebb mondatot találnak ki lapjuk reklámozására.

Megújultak mostanában

A Népszava is nemrégiben újult meg - tájékoztatta Dési János főszerkesztő-helyettes az Indexet. Désit nem aggasztja különösképpen a szlogen, szerinte ez és egy jó lapot csinálni más kérdés. "A szlogen elolvasása után sem gondolja senki, hogy nincs más hírlap a piacon" - érvelt.

"Lehet, hogy a Népszabadság szerint nincs más újság, minden egyéb újságot azonban megtudhatnak a Magyar Nemzetből" - riposztozott Liszkay Gábor, a lap igazgató-főszerkesztője az Indexnek.

Éppen a határon belül

Mindezek ellenére - mivel valaki bejelentést tett - a Magyar Reklámszövetség etikai bizottsága legközelebbi ülésén foglalkozik a Népszabadság szlogenjével - mondta Hargitai Lilla főtitkár. Megítélése szerint az szellemes ugyan, de "amennyiben egy másik újságnál dolgoznék, biztosan rosszul esne". A főtitkár szerint az etikai bizottság meglehetősen konzervatívan szokott dönteni az ilyen, a konkurenseket érintő kérdésekben, ő maga azonban még elfogadhatónak tartja a mondatot.

A Népszabadság korábban a "legkedveltebb napilapként" definiálta magát. A Blikk eladott példányszáma azonban megelőzte a lapot, ezért is volt időszerű az új szlogen.