Előd
7 °C
16 °C

A netes vásárlásé a jövő

2007.06.11. 10:45
Négyszer olyan vonzó az internetes vásárlás a fialatok körében, mint a hagyományos kártyás. A 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, hat százaléknak hitelkártyája is van. A korosztályban akár ötödével is nőhet a netes vásárlás népszerűsége a közeljövőben.

A MasterCard megbízásából készült tanulmány szerint a 18-30 évesek körében az internetes vásárlás lehetősége több mint négyszer olyan vonzó, mint a hagyományos kártyásé. Míg a kártyás fizetés iránti friss kereslet várhatóan csupán 4,3 százalékponttal lesz magasabb, az internetes vásárlások népszerűség-növekedése elérheti a 19 százalékpontot is – állítja a magyar fiatalok pénzügyi szokásait vizsgáló tanulmány.

A tanulmány kimutatta, hogy a vizsgált 18-30 éves korosztály 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet, a hitelkártya-birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze hat százalék. A fiatalok 57 százalékban pénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban egyenleg lekérdezésére használják a plasztikot.

18-21 évesek 22-25 évesek
26-29 évesek
átlag
Vásárlás bankkártyával 5 6 2 4,3
Internetes vásárlás kártyával
19 21
17 19

Kártyahasználat növekedése a jövőben, százalékosan (forrás MasterCard)

Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, ám ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben – világít rá a tanulmány, amely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák e funkcióját.

A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékkal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra, és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak – mondta Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere. A kártyatársaság portfolióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra, függetlenül attól, hogy dombornyomottak vagy sem. A fiatalok számára a nem dombornyomott MasterCard lehet az egyik legideálisabb megoldás, hiszen ez a kártya esetleges elvesztése esetén egyszerűbben letiltható.

A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártyahasználat terén, hiszen ekkor jelentősen – mintegy 32 százalékponttal – megnő a gyakoriság. Az internetes vásárlás lehetősége is ebben az életszakaszban, a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is vonzza a banki kapcsolatok fejlődését; az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybe vételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.