További Magyar cikkek
A Netrisk szerint a biztosítók tévednek
December elsején a kötelező-piac díjbevételi rangsorában 1., 2. és 5. helyen álló Allianz Hungária, Generali-Providencia és OTP Garancia Biztosító közel azonos tartalmú levelet juttatott el a Netriskhez, amelyben közlik, hogy a felmondások mellékleteként csatolt alkuszi megbízásokat formai és tartalmi hiányosságok miatt nem tartják elfogadhatónak. A Netrisket megbízó ügyfelek az alkuszi megbízásaikat csak úgy tudják megkapni, ha előzetesen névvel és jelszóval regisztráltatják magukat a honlapon, és valamely biztosítás megkötését - az ahhoz szükséges összes adat megadásával - megrendelik az alkuszcégtől - tájékoztatott Haraszti Zsolt. A Netrisk ügyvezetője szerint téves a biztosítók azon vélekedése, mely szerint az alkuszi megbízatás alapján nem állapítható meg, hogy az ügyfél valóban a kgfb felbontására és új társasággal való szerződés előkészítésére adott megbízást, hiszen az alkuszoknak számos olyan általános alkuszi megbízásuk van, amely alapján az ügyfél kérésére bármilyen szerződés létrejöttében közreműködhetnek. A Netrisk furcsának tartja, hogy az érintett biztosítók mindeddig nem emelték fel szavukat az ilyen jellegű biztosításközvetítés kapcsán, noha az előző években hasonló elvet követtek ügyfeleik átszerződésekor.
Megerősítést kér
A biztosítók nem a szerződések felmondását, hanem az alkuszi megbízás faxon történő átküldését tartják szabályellenesnek, saját ügyfélszolgálatuk is befogadott telefaxon továbbított felmondásokat. Mások szerint ugyanakkor hasonlóan kérdéses a faxon eljuttatott szerződésfelmondás gyakorlata, amely épp az idén, a Netrisk megoldásának elterjedésével vált gyakorlattá azon ügyfelek körében is, akik nem az alkuszon keresztül intézték ügyeiket. A Wallrisk ügyvezetője, Rácz István szerint a felmondási időszak közepén, november 17-én náluk is felmerült, hogy a jelentős költségtöbbletet jelentő postai megoldás helyett telefaxon is fogadjanak alkuszi megbízásokat, ám érdeklődésükre a biztosítótársaságok már akkor közölték: nem fogadják el ezt a módot. A nagy biztosítóknak érdekük, hogy adminisztratív akadályokkal lassítsák a számukra az összehasonlíthatóság megteremtésével hátrányt okozó internetes biztosításkötés elterjedését, ezért nem szabad semmi olyan hibát elkövetni, amelyben fogódzót találhatnak. A Netrisk tegnapi döntése szerint valamennyi ügyfelétől a korábbi, faxon kapott megbízást megerősítő nyilatkozatot kér, amelyet személyesen vagy postai úton juttathat el partnerük a cégnek.