Ambrus
-7 °C
3 °C

Jól startolt a megújult Népszabadság

2004.05.12. 08:42
A százmilliós reklámkampánynak és az új stílusnak köszönhetően tíz százalékkal növekedett az eladott példányszám. A kiadó igazgatója szerint már iskolás korban rá kell szoktatni a tanulókat az újságolvasásra.
Kedvező fogadtatásra talált a megújult Népszabadság a lap hagyományos olvasóinak körében, csupán néhány kritikai észrevételt kapott a kiadó. A kiemelt célcsoport, a fiatalok kifejezetten megnyerőnek tartják a lapot - mondta a Napi Gazdaságnak Lengyel L. László, az újságot kiadó cég vezérigazgatója. Mindez számokban is tükröződik: április 12-től május elejéig tíz százalékkal több példányt adtak el a standokon, az előfizetők száma pedig hatezerrel emelkedett.

Fiatalítanak

Még nincsenek adatok arról, mely korosztály vásárlási kedvét ébresztette fel a megújult lap, így egyelőre nem tudják, hogy az új előfizetőkkel sikerült-e fiatalítani az újság olvasói táborát. A Népszabadságot - hasonlóan a többi hazai és európai közéleti laphoz - inkább negyven év fölöttiek olvassák, ezért a megújulással modernebb, dinamikusabb, a megváltozott igényekhez jobban igazodó újságot akartak létrehozni, amely a korábbi olvasók mellett mások, elsősorban a fiatalabbak érdeklődését is felkelti - fogalmazott a vezérigazgató.

Médiakampányukban is a korábbiaknál provokatívabb, figyelemfelkeltőbb kommunikációt folytatnak. Nem a bulvárlapok ellen lépnek fel, csupán azt szeretnék, hogy az olvasók elgondolkodjanak azon, milyen előnyük származik abból, ha a Népszabadságot választják - mondta a vezérigazgató. Lengyel elmondása szerint a formai megújulás után további változtatás várható, amelynek célja, hogy a lap még közérthetőbb legyen.

Száraz

Korábban ugyanis gyakran találkoztak olyan megjegyzésekkel, amelyek szerint száraz, hivatalos, nehezen olvasható az újság. A mostani változtatást több hónapon át készítették elő a kiadó és a szerkesztőség erőforrásaira alapozva, a médiakampányra körülbelül százmillió forintot költ a társaság.

Lengyel szerint a közéleti lapoknak azzal kell szembesülniük, hogy a fiatalok elfordulnak az olvasástól, s ezzel a nyomtatott sajtótól is. Ezért a változó igényekhez jobban igazodó újságokkal kell előállni és már iskolás korban rá kell szoktatni a tanulókat az újságolvasásra. A vezérigazgató reménykedik abban, hogy ezzel megállítható az olvasói tábor zsugorodása. Lengyel várakozásai szerint azzal, hogy a lapok finanszírozása egyre inkább valós piaci alapokra kerül, letisztul a lapkiadás: újságok tűnhetnek el a standokról, de új lapok is megjelenhetnek.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Pihenjen Szép kártyával!

Egy kis lazítás Önnek is jár! Íme a Szép kártya elfogadóhelyek.