Egymilliárdot költünk napozószerekre

2004.06.18. 09:04
Tavaly több, mint egymillió liter napozótejet vásároltunk, leginkább a tíz-húsz faktoros krémek fogytak, Európában inkább a harminc-hatvan faktoros a trendi.
Mára lelassult a napozókészítmények piacának értékbeli növekedése, a korábbi évek tíz százalék fölötti bővülésével szemben az idén - és a következő évekre is - négy-hat százalékos ütemet várnak a magyarországi gyártók és forgalmazók. Tavaly a magyarok összesen 1,165 millió liter napozószert vásároltak 945 millió forint értékben - derül ki az ACNielsen felméréséből. A termékek háromnegyedét 101-200 milliliteres flakonban értékesítik.

Már tart a szezon

A legkelendőbbek a 11-20-as fényvédő faktorszámú készítmények - mondta Radosiczky Anikó, a piac több mint negyedét birtokló Nivea termékeket forgalmazó Beiersdorf Kft. termékmenedzsere. Európában ezzel szemben több országban ma már a magasabb, harminc-hatvan faktorszámúak a leginkább kedveltek.

A napozószerek eladása a nyári szezonban, áprilistól szeptemberig folyamatos, a keresletet az időjárás is befolyásolja. Folyamatosan növekszik a gyermeknapozók és az érzékeny bőrűek számára kínált termékek iránti kereslet. A gyártók mind több speciális igényeket kielégítő szert dobnak piacra.

Változó igények

A barnaságot kiemelő termékek, valamint a divatos kiszerelésűek és kellemes illatanyagúak a 14-29 évesek körében népszerűek. A barnaság divatjának terjedésével az önbarnítók iránti kereslet is nő a nyaralási időszak előtt.

A Beiersdorf mellett a L'Oreal a legnagyobb szereplő a piacon, őket a Johnson & Johnson követi; jelentős mennyiségben értékesít még a Drogerie Markt és a Rossmann saját fejlesztésű szereiből is. Számos kisebb magyarországi gyártó van jelen a piacon. A Sunny napozókat gyártó Sunfleur Kft. kereskedelmi igazgatója, Veresegyházi Péter szerint a kisebb gyártók hátránya a megfelelő marketingkeret hiányával magyarázható.