Jönnek az O'Briens szendvicsek

2004.05.27. 09:06
Az ír szendvicslánc első kelet-európai próbálkozása egy világméretű offenzíva kezdetét jelenti. A cég a 18-35 éves, városi értelmiségi réteget tekinti célközönségének.
Megkezdte a magyar piac feltérképezését a négy kontinensen 230 egységet üzemeltető ír O'Briens szendvics- és kávézólánc, a társaság képviselője a nyár végén Budapestre jön előzetes tárgyalásokra - erősítette meg Rory Smyth, a vállalat hálózatfejlesztési igazgatója.

Ötödikek vagyunk

Európában - Írországon és Nagy-Britannián kívül - csak Dániában és Hollandiában működik O'Briens franchise-üzlet, így a magyarországi hálózat rendkívül előkelő helyről indulna és akár egy későbbi terjeszkedés főhadiszállása is lehetne.

Rory Smyth a Világgazdaságnak adott telefoninterjújában elmondta: tizenöt éves szerződés kínálnak a leendő mester-franchise-partnernek, vagyis annak, aki az egész országra szóló jogokat megvásárolja. Legalább tíz fővárosi egység egyidejű üzemelése kell ahhoz, hogy vidéken is megjelenjenek, de a vezető szerint ez nem lehet kérdés, mert ígéretesnek tartják a magyar piacot. Az igazgató egyébként nemrégiben Varsóban és Prágában is járt, mert ott is szeretnék megvetni a lábukat, de a próbaterep Magyarország.

Ezer egység

Az 1988-ban indult láncot 2008-ig összesen ezer egységből állóra akarják fejleszteni, zömmel Európában és Ázsiában egy hatmillió eurós beruházás keretében. Legutóbb, tavaly ősszel Indiában és Tajvanon vágták át az első szalagot. Az ezer étteremmel a tulajdonos Brody Sweeney szerint már elérnék a kritikus tömeget, ami után nagyságrendekkel nagyobb kedvezményeket kaphatnának a beszállítóktól, és a márkát is véglegesen bevezetettnek tekinthetnék.

Eddig zömmel repülőtereken, a pályaudvarokon és más közlekedési csomópontokon, továbbá a főutcákon és néhány bevásárlóközpontban jelent meg. Szolgáltatásai között ott van egy másik forma, a szendvicset, ropogtatnivalókat és italokat árusító automata felszerelése is. Ezt főleg nagyobb irodaházak számára alánlja "24 órás büféként". A legfrissebb adatok szerint 2002-ben 65 millió eurós forgalmat bonyolított le, s tavaly valószínűleg húsz százalékkal növelték ezt az összeget.

Az O'Briens a 18-35 éves, városi értelmiségi réteget tekinti célközönségének. Ezeknek a fiataloknak magas elkölthető jövedelmük van, és hajlandóak költeni az egészséges élelmiszerekre. A társaság szerint Közép-Európában is növekvő arányt képvisel ez a csoport, s ezért érdemes próbálkozni a franchise formával.