A kontinens 29 államában - így Magyarországon is - a napokban induló kampány tíz pontban fogalmazza meg a gépkocsivezetők számára az üzemanyag-takarékos és egyben a környezetbarát vezetési stílus lépéseit. Olyan ajánlásokat tesznek közzé, mint például a rendszeres szerviz, a légkondicionáló ésszerű használata és a forgalomhoz való igazodás. A kampányban részt vevő olajtársaságok - Magyarországon a MÁSZ-tagvállalatok: az Agip, a Mabanaft, a Mol, az OMV, a Shell és a Tesco - töltőállomásain szórólapok ismertetik az autósokkal az ajánlásokat.
Tóth József, a MÁSZ elnöke a Világgazdaságnak kifejtette: a magyarországi kampány egy-két millió forintos költségét a fent említett hat vállalat finanszírozza. Arra a kérdésre, hogy az üzemanyag-kiskereskedelemmel foglalkozó cégeknek miért éri meg népszerűsíteni, hogy az autósok kevesebbet fogyasszanak, azt felelte: a fenntarthatóság és a vevők elégedettsége az olajtársaságoknak az egyik legfontosabb cél. Magyarországon az 1500 benzinkútból ezer, a teljes hazai forgalom 90 százalékát adó töltőállomás vesz részt a kampányban. A kezdeményezés eredményét legkorábban egy év múlva tudják mérni - tette hozzá. Magyarországon - akárcsak a legtöbb európai országban - az elmúlt egy-két évben ugrásszerűen megnőtt az üzemanyagok ára. Folytatódik az a trend, hogy az új autót vásárlók jelentős része továbbra is az alacsony fogyasztású járműveket részesíti előnyben.