Olcsó elektronikus bankszámla-csomagok

2004.08.05. 08:28
A banki ügyfeleknek egyre jobban megéri elektronikus szolgáltatásokat igényelniük: a kényelmi szempontok mellett ugyanis azok árelőnye is egyre szembeszökőbb a hagyományos számlavezetéshez képest. Az internetbanki szolgáltatásokat használó ügyfelek száma folyamatosan nő, így tovább éleződhet a szereplők közötti verseny.
Egyre csábítóbbá válnak a hitelintézetek által kínált elektronikus szolgáltatások, a díjtételek folyamatos csökkenésével párhuzamosan ugyanis egyre nyilvánvalóbbá válik árelőnyük a hagyományos folyószámlákhoz képest. A csomagoknak - egyebek mellett - részét képezi egy főkártya, havi két-három ingyenes készpénz-felvét, illetve csökkentett tarifájú átutalási és SMS-díj. A bankok az árak csökkentésén túl egyre bővítik a szolgáltatások körét, amely további érvet jelent az eddig még passzív ügyfeleknek.

Aktivizálódó bankok

A hitelintézetek az utóbbi hetekben igen aktívak az elektronikus szolgáltatások területén. Az Erste például most hirdeti lakossági elektronikus számlacsomagját, amelyhez 99 forintos havi zárlati díj társul: ez magában foglalja a TeleBank, a NetBank, a főkártya, illetve az ahhoz tartozó SMS Kártyaőr szolgáltatást.

Az OTP Bank a múlt hónapban tájékoztatta érintett ügyfeleit arról, hogy átalakítják az OTPdirekt nyilvántartási rendszerét, és ezzel párhuzamosan a díjstruktúrát is egységesítik. (Az OTPdirekt elektronikus szolgáltatásokat tartalmaz, de nem azonos a bank elektronikus számlacsomagjával.) Ennek következtében az ügyfélnek - augusztus 1-jétől - mindössze egy összesített, 90 forintot jelentő OTPdirekt havidíjat, az SMS-ek után pedig egy összesített, 150 forintos OTPdirekt üzenetdíjat kell fizetnie, így 240 forintért a teljes kínálat rendelkezésére áll. A legnagyobb magyarországi hitelintézet az átalakítással párhuzamosan bevezetett néhány újdonságot is: a számlakörbe bevont számláknál például - az értékpapírszámla kivételével - lehetőség nyílik a havi számlakivonatok visszamenőleges lekérdezésére és másolat nyomtatására. Továbbá a kártya- illetve számlaforgalomról küldött SMS-ek már nemcsak a tranzakció adatait, hanem az azt követő aktuális, számlaegyenleget is tartalmazzák.

Erősödő verseny

Az elektronikus szolgáltatások terén tovább erősödhet a verseny a bankok között, hiszen az ügyfelek száma folyamatosan nő. A GKI Gazdaságkutató Rt. és a T-Mobile Távközlési Rt. - a Sun Microsystems Kft.-vel együttműködve készült - felmérése szerint 2004 első negyedévének végén az internetes folyószámla-szolgáltatásokkal nyújtó hitelintézetek hozzávetőlegesen 364 ezer internetbanki szolgáltatásokra szerződött lakossági ügyféllel rendelkeztek, amely több mint harmadával meghaladta az egy évvel korábbit. A hitelintézetek várakozásai - és a GKI becslése - szerint év végére több mint 450 ezer ügyfélnek lesz majd internetes banki szolgáltatások igénybevételére vonatkozó szerződése.