További Magyar cikkek
Még kicsi, de lesz ez nagyobb is
Arat az első öt
A felmérés szerint tavaly érezhetően elindult az online reklámköltés koncentrálódása, amely idén az első félévében megtorpant, kisebb mértékben csökkent, így a második negyedévben az öt legnagyobb online médiatulajdonos (ezek egyike az Index) részesedése 70 százalékos. Ez azonban a felmérés történetében így is a második legmagasabb érték.
Telkó helyett kocsi és borotvahab
Érdekes fejlemény, hogy a hirdetők összetétele jelentősen változik. A még mindig egyeduralkodó IT-telekommunikációs-internetes cégek tavaly év végén még a reklámok 48 százalékát rendelték meg, idén az első félévben már csak 34 százalékát. A pénzügyi szolgáltatók részesedése enyhén, 14-ről 11 százalékra csökkent. Robbantott viszont az autóipar, amely költését megnégyszerezve 5-ről 19 százalékra pattant. Szintén rakétázott az FMCG-szektor, 2,8-ról 6,3 százalékra.
Gyorsan Mozgó Fogyasztási Cikkek
(Jogosan merül fel a kérdés, mi is lenne az FMCG. A tükörfordítás - fast moving consumer goods, azaz Gyorsan Mozgó Fogyasztási Cikkek - alapján sportkocsikra és perzsa agarakra gondoltunk, de kiderült, hogy pont ezek a cikkek nem tartoznak bele. Egy marketingguru úgy definiálta, hogy "amit nem vennél részletre de nem kisméretű Buddha-szobor, az FMCG". Végül a rettentőn hangzó, ám kifejező "nem tartós fogyasztási cikkek" definíciónál maradtunk.)
Folyjon ki a szemük is!
A reklámozási formák szintén változnak. A jelentés szerint egyre kevésbé népszerű a klasszikus banner, hasítanak viszont a rejtélyes nevű új formációk, mint a skyscraper, a rectangle és a flying ad. Ezekről csak annyit érdemes tudni, hogy mindig eltakarják a bámulni kívánt szöveget vagy képet, gyakran vibrálnak, követik a kurzormozgást, sőt akár hangot is adhatnak, ami tényleg mindennek a teteje. Szintén népszerű forma a szponzorálás, ami legalább nem rongálja a szemet.
Már az ötöde barter
A teljes reklámköltés nagyjából ötöde barter formájában zajlott, ami majdhogynem duplázódás a megelőző félévhez képest. A megvásárolt hirdetési helyek átlagos listaára 30 százalékkal nőtt. A hirdetők a tavalyi első félévhez képest szintén 30 százalékkal több reklámmegjelenést vásároltak, így az idei első félévben közel 180 milliószor jelent meg fizetett hirdetés az interneten.