Fennakadás eva-befizetéskor az OTP-nél

2005.04.12. 18:38
Nehezebben tudták elutalni az evaelőleget azok a cégek, melyek eddig nem igényeltek mobil aláírást az OTP-től. A banknál ugyanis egy hete 50 ezer forintos napi limitet vezettek be internetes ügyintézésnél.
Az evaelőleg befizetésének határideje miatt nehezebben tudták átutalásaikat intézni azon OTP-s ügyfelek, akik nem igényeltek eddig mobil aláírást. Április 5-től ugyanis minden OTP-direkt internetes szolgáltatást használó ügyfél számára bevezettek egy napi 50 ezer forintos banki limitet. Ez azt jelenti, hogy számlakörön kívülre csak naponta 50 ezer forintig lehet átutalási megbízást adni.

Határidőre

Akkor lehet többet utalni, ha az ügyfél rendelkezik a mobil aláírással. Az intézkedéssel az OTP a banki biztosnágot akarta növelni. A bank szerint ugyanis a visszaélési kísérletek csak úgy akadályozhatók meg, ha az internetes bankolásnál az azonosításhoz egy az internettől független eszközt is alkalmaznak. Mobil aláírást bankfiókókban vagy telefonos ügyfélszolgálaton lehet igényelni. Ez utóbbi lehetőség azonban csak a lakossági ügyfeleknél létezik, a cégek képviselői mindenképp kénytelenek felkeresni számlavezető fiókjukat.

Az OTP ügyfeleinek egy része azonban ezt nem tette meg a bevezetés óta eltelt néhány napban, és a rendszer újdonságaival csak ma, az evaelőleg befizetésének napján szembesültek. Sokan telefonon próbáltak a nagyobb összegű utaláshoz mobil aláírást igényelni, ezért a telefonos ügyfélszolgálatok túlterheltek voltak, sokáig nem lehetett elérni azokat.

Az OTP sajtóosztályától kapott tájékoztatás szerint nincs fennakadás a rendszerben, a túlterheltség csökkentése érdekében munkaerőt csoportosítottak át, így az ügyintézés folyamatos. Ügyfélként jelentkező munkatársunknak azonban azzal indokolták a telebanknál, hogy órákig nem tudott ügyintézővel beszélni, hogy "rendszerleállás volt".