További Magyar cikkek
Ezen a piacon jelentkezik az M1 Outlet & Shopping Center, amely teljesen új piaci formát képzel el a már meglévők mellé. A példa az Egyesült Államokban már bevált, és Európában is egyre jobban teret nyer, miszerint az ilyen központokba kilátogatók nemcsak az olykor 30–70 százalékkal csökkentett árú outlet termékeket vásárolják meg, hanem betérnek olyan üzletekbe is az outlet lokáción belül, amelyek teljes áron kínálják áruikat.
Az alapja ennek a vásárlási kultúrának, hogy vannak olyan márkák és termékek, amelyek nem szívesen – vagy egyáltalán nem – képviseltetik magukat az outlet piacon, de mégis szükségük van a jó keresetű, nagy vásárlóerejű, outletbe járó vásárlókra. Ilyenek például az olasz exkluzív márkák, amelyeknél az előző szezon „leértékelt”, „outlet” árfekvésű termékei komoly presztízsveszteséget okozhatnak a brandnek. Több, már az outletek területén is üzlettel rendelkező cég igyekszik további eladótereket megszerezni, vagy úgy, hogy nagyobb boltba költözik, vagy úgy, hogy továbbiakat bérel.
Megjelennek olyan termékeket forgalmazó társaságok is, amelyek a ruházati cikkeket értékesítőkénél kisebb helyen kívánják bemutatni portékáikat. Ilyenek például a kozmetikumokat értékesítő márkatulajdonosok, akik ez idáig nem kaptak lehetőséget az outletekben való megjelenésre. Emellett több olyan világmárka létezik, amely Magyarországon még nem képviselteti magát, viszont elég erős, illetve eléggé pozicionálható a brandje ahhoz, hogy itthon üzletet nyisson.
Budapesten és vonzáskörzetében külön-külön is évről évre nő a vásárlóerő, ráadásul európai trend, hogy az eladóterület nagysága is bővül, mert a vevők egyre nagyobb választékból szeretik kiválasztani a nekik tetsző árukat. A kereskedelmi forgalom számára a közelben működő, több mint száz multinacionális és magyar tulajdonú vállalkozást tömörítő Budaörsi Ipari Park zöldmezős beruházási területén mintegy kétezer dolgozó is tovább bővíti a vásárlók körét, a vevők napi beszerzéseiket helyben, kényelmesen intézhetik.
De számos más igényt is kiszolgálnak majd, Budaörsön és környékén eddig ugyanis nem volt olyan hely, ahol kulturált körülmények között a gyerekükkel otthon lévő szülők is kényelmesen elintézhetik napközben bevásárlásaikat, hivatalos ügyeiket, mindeközben a gyerekek biztonságban szórakozhatnak a bevásárlóközpont játszóházban.
Az M1 Outlet & Shopping Center vonzáskörzetében közel 230 000 lakos, Budapesten és agglomerációjában pedig körülbelül 2,4 millió ember él. A 2006-os évben az outlet lokációs látogatottsága megközelítőleg 1,6 millió vásárló volt, előzetes kalkulációk a tavalyi évben megközelítőleg 1,8 millióval számoltak, ez teljesült is. Az idén a jelen trendet és az elterjedt outlet vásárlási szokásokat is figyelembe véve 2 millió vevőt valószínűsítenek. Egy bevásárlóközpont jellegű outlet center tovább növelheti a vidék lokációs látogatottságát és vonzerejét.