Versenyző outletek

2004.05.25. 15:04
Nike, Replay, Esprit, Tom Tailor, és még tucatnyi - köztük Magyarországon eddig nem forgalmazott - világmárka legalább 30 százalék kedvezménnyel - ezt ígérik az ősszel Törökbálinton és Biatorbágyon szinte egyszerre nyitó konkurens outlet központok, melyek között egyelőre az elsőségért és a márkákért is folyik a harc. Parndorf helyett elég lesz a város határig autózni.
Míg a nyolcvanas évek végén a Maria Hilfer Strasse, ma a parndorfi outlet center neve cseng ismerősen szinte minden honfitársunknak. Tény: a határmenti bevásárlóközpont látogatóinak egyharmada Magyarországról érkezik. Így az USA-ból a hetvenes évek közepén indult, Európát már több mint egy évtizeddel ezelőtt meghódító outlet-centerek, azaz nagy divatcégek kifutó modelljeit kiárusító áruházak utáni hazai érdeklődést aligha kell külön tesztelni. A hiányt rögtön két beruházó is enyhítené: az építkezések megindultak, az M1-M7 közötti M0-ás szakaszon, a Corával szemben a GL Outlet Center, míg az M1-es és az M0-ás csatlakozésánál a Budapest Outlet Center egyaránt októberben tervezi a nyitást.

Szigorú szabályok

Mindkét központ szerződésben kötelezi a bérlőket arra, hogy a belvárosi kiskereskedelmi ár alatt legalább 30 százalékkal kínálja termékeit. További előírás, hogy a cégek vállalják: meghatározott körzetben nem nyitnak hasonló kedvezményt nyitó outlet boltot.

Bodó Gergely, a GL Outlet igazgatója elmondta: a 16500 négyzetméteres területen 60 üzletet terveznek, a bérlők harmadával már szerződésük van, további harminc százalékkal pedig már aláírás közelébe jutottak a tárgyalások. A központ egy fedett sétálóutcaként, önálló üzletek soraként épül, a már "aláírt" bérlők között van az Esprit, a Calzedonia, a Replay/Retro, az Aboriginal, a Paris Boutique, a Lego Kidswear. A központban ugyanakkor helyet kapnak olyan nem ruházati termékeket forgalmazó cégek is, mint a belga Bodum, mely konyhai berendezéseket gyárt.

Új márkákat hoznak magukkal

Mindkét központban szeretnének olyan világmárkákat a bérlők között látni, akiknek eddig Magyarországon nem volt hivatalos forgalmazójuk - derül ki Bodó Gergely, és a biatorbágyon épülő Budapest Outlet Center egyik fejlesztője, a Raiffeisen Ingatlan Rt. üzletágigazgatója, Takács József Indexnek adott nyilatkozataiból. Bár konkrétumokról egyik vezető sem kívánt a szerződéseket megelőzően beszélni, információink szerint egyebek között a Gap is feltűnhet az egyik központban. A BOC-ba eddig többek között a Nike, Levi's, a Tom Tailor, a Camel Active, a Mexx, a Mustang, a Vans/Zone, Fila és Budmil szerződött le. Takács József elmondta: a BOC szinte kizárólagosan divatáru üzleteknek ad helyet, emellett néhány, az árakra vonatkozó követelményeket teljesítő kiegészítőket áruló bolt nyithat meg.

A biztos bérlők
GL Outlet Center: Esprit, Calzedonia/Intimissimi, Replay/Retro, Procross (motoros felszerelések), Egosport, Aboriginal, Paris Boutique, Lego Kidswear, bodum, Valleverde (olasz cipő), Nautica

Budapest Outlet Center: Nike, Levis's, Tom Tailor, Vans/Zone, Camel Active, Budmil, Mexx, Mustang, Fila

Nyitás októberben

A két, egymástól kocsival alig pár perces távolságra épülő központ között már a nyitás előtt is folyik a vetélkedés: egyelőre kérdéses, melyik nyithatja meg előbb kapuit, a GL október 1-ét, a BOC legutóbbi sajtóközleményében "csak" októbert jelölte meg indulásként. Ugyancsak folyik a verseny a cégekért, információink szerint az például az adidas már elkötelezte magát a BOC-ban. A nagy márkák megszerzésében folyó versenyben segíthetnek a külföldi kapcsolatok: a GL-nek kettő saját központja van Európában, míg a BOC-ban az üzemeltetést végző GVA Outlet Services szakembergárdája 15 ilyen egységet visz szerte a kontinensen.