A forgalom 80 százalékán a három legnagyobb társaság osztozik; a legkelendőbb márkák a Lifestyles, a Durex, a Masculin és a Rako. Nincs különösebb szezonális ingadozás az eladásoknál - mondta Illés László, a Lifestyles és Kámaszutra termékeket forgalmazó Hungaromedical Kft. üzletágvezetője.
Már nem kell a színes
A nagyobb ünnepek - így karácsony és húsvét - környékén visszaesnek az eladások, míg a nyár elején és az iskolakezdés környékén kisebb emelkedés tapasztalható, ám ezeken kívül nincsenek nagy eltérések. Továbbra is a márkás óvszerek a kelendőbbek - ez részben az olcsó és kétes biztonságú "gumik" ellen kampányoló promóciós tevékenységnek köszönhető.
Mára lecsengett a színes és ízesített kondomok divatja. Inkább a klasszikus óvszerek a kelendőbbek, ezek között egyre népszerűbbek a valamilyen extrával - síkosított, lidokanios vagy a kettős védelmet jelentő spermiciddel - rendelkező termékek - mondta Illés.
Ezt a erősítette meg Wallfisch Tamás, a Durexet forgalmazó SSL Magyarország Kft, értékesítési igazgatója is, aki szerint a forgalmazó cégek bevételeik 10-15 százalékát fordítják marketingre. Magyarországon elsősorban különböző turnékat és felvilágosító programokat támogatnak a forgalmazók. A Sziget fesztiválon a Durex, míg szintén népszerű EFOTT-on a Lifestyles képviselteti magát. A december elsejei nemzetközi AIDS-napot évek óta a Hungaromedical szervezi.