Paks miatt bukik az M6-os sztráda?

2007.08.13. 08:12
Kicsi az esélye annak, hogy az eredeti terveknek megfelelően 2010-ig elkészül az M6-os autópálya Pécsig vezető szakasza - értesült a Világgazdaság. A várható csúszás oka, hogy nem tudják kiírni a Dunaújváros-Szekszárd közötti 67 kilométeres szakaszra a köz- és magánszféra partnersége keretében a pályázatot, ugyanis nincs meg az építési engedély, miután Paks nem járul hozzá a tervezett nyomvonalhoz.

Legkésőbb ősszel ki kellene írni az említett szakaszra is a pályázatot ahhoz, hogy három év múlva végig sztrádán lehessen autózni az Európa kulturális fővárosa címet elnyert baranyai megyeszékhelyre. A még hiányzó két másik M6-os szakasz tendereztetése már sínen van, mind a kettőnél a második fordulónál tartanak. Ezeket és Dunaújváros-Szekszárd szakaszt jövőre el kellene kezdeni építeni, hogy 2010-ig elkészülhessenek.

A lap úgy tudja, az ügyben a szaktárca folyamatosan egyeztet a paksi önkormányzattal. Ez utóbbi kifogása, hogy a nyomvonal nem illeszkedik a tervbe. A kormány átterveztetné, hogy megfeleljen, de a helyhatóságnak többletigényei is vannak.

Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter márciusban jelentette be, hogy az M6-os Dunaújváros-Bóly, illetve az M60-as Bóly-Pécs közötti, összesen közel 150 kilométeres szakasza kétszer kétsávos, autópályává fejleszthető autóútként épül meg. Azt is közölte, hogy a mintegy 200 milliárdos beruházás ppp keretében valósul meg 2010 tavaszáig.

Ez kell is, hiszen a baranyai megyeszékhely Európa kulturális fővárosa lesz, s közúti elérhetősége létfontosságú ahhoz, hogy minél többen látogassanak el a programokra. Eddig azonban csak a Szekszárd-Bóly (49 kilométer) és a Bóly-Pécs (30,2 kilométer) beruházására írta ki a tárca a tendert. Ennek első fordulója alapján a másodikba jutott három konzorciumnak - Alisca Sopianae, Mecsek Autópálya, M6-M60 Mecsek - a napokban kell benyújtania ajánlatát, az eredményhirdetés 2007 novemberében várható, a tervezett forgalomba helyezés pedig 2010 tavasza.

Az M6-os autópálya érdi tető-Dunaújváros közötti - szintén koncessziós szerződés alapján készült - első szakaszát tavaly júniusban helyezték forgalomba. A Budapest-érdi tető közötti szakasz állami beruházásként valósul meg. A közműkiváltási és kisajátítási problémák miatt már több mint egyéves csúszásban lévő beruházás várhatóan jövőre készül el.