Márciustól matricás az M5-ös

2004.01.07. 15:27
Január 31-ig kell kivásárolnia az államnak az M5-öst, mert nem sikerült megegyezni az autópályát üzemeltető AKA Rt.-vel - derült ki a kormány szerdai ülése után. A kabinet arról is döntött, hogy március 12-től matricás lesz az M5-ös.
A kormánynak január 31-ig kell megegyeznie az M5-öst üzemeltető Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-vel az autópálya kivásárlásáról - hangzott el a kormány ülése utáni sajtótájékoztatón. A kabinet azért döntött a kivásárlás mellet, mert a szerdai határidőig nem sikerült megegyezni a társasággal az együttműködésről, illetve a marticás rendszer bevezetéséről.

Szerda volt a határidő

Egy tavaly év végi kormányhatározat értelmében ugyanis a gazdasági tárcának máig kellett volna megegyeznie az AKA rt.-vel arról, hogy milyen módon kapcsolódhatna be az M5-ös az országos matricás díjszedési rendszerbe. Mivel ez nem sikerült, az államnak ki kell vásárolnia az autópályát.

A kormány döntése alapján erre a fedezet a Postabank eladásából befolyó összeg lesz. Korábbi sajtóhírek szerint 100-120 milliárd forintba fog kerülni az AKA részvényeinek átvétele. A Postabankot 101 milliárd forintért vette meg az Erste Bank.

Meghosszabbítják

Az M5-ös március 12-től bekerül a matricás rendszerbe. Ettől az időponttól nem lesz drágább az autópályamatrica - jelentette be Medgyessy Péter miniszterelnök. Arról is döntött a kormány, hogy az autópályát 2005. december 31-ig meg kell építeni Szegedig. Márciusban írják ki a sztráda meghosszabbításáról a pályázatot.

Az M5-ös autópálya Európa egyik legdrágább sztrádájának számít. Legutóbb január elsejétől emelték a díjat. A Budapest és Kiskunfélegyháza közötti szakasz díja személyautóknak 3430 forint, ami több mint a havivignetta ára.