Még az idén drágulhat a matrica

2004.03.12. 08:17
Medgyessy Péter miniszterelnök és Csillag István, a közlekedési tárca vezetője Újhartyánnál formálisan is bekapcsolta az M5-öst a matricás rendszerbe. A miniszter szerint az idén nőhet a vignetták ára.
Medgyessy Péter miniszterelnök és Csillag István, a közlekedési tárca vezetője csütörtökön délután az M5-ös autópálya újhartyáni kapujánál formálisan is bekapcsolta a 120 kilométeres sztrádát az országos matricás rendszerbe, ami után mától vignettával vehető igénybe ez az autópálya is.

A miniszter elképzelhetőnek tartja, hogy az éves bérletek kivételével még az idén nőhet a matricák ára. Csillag elmondta továbbá, hogy az Alföld Koncessziós Autópálya Rt.-ben történt 40 százalékos tulajdonszerzésről szóló szerződés a törvény szerint az aláírást követő 60 napon belül nyilvánossá válik. Összesen 47 dokumentumról van szó, most azt kell tisztázni, hogy ezek közül melyek rendezik a részvényesek egymás közötti viszonyát, és melyek azok, amelyekből megismerhető a közpénzek felhasználása.

A tavasszal az országban nyolc helyen megindul az útépítés, amire összesen az idén 190 milliárd forint jut a költségvetésből. Folytatják az M5-öst, két helyen épül az M7-es, valamint az M3-as következő szakasza, elindul a Debrecen felé elkanyarodó 35-ös út építése. Márciusban vagy áprilisban folytatódik az M0-s körgyűrű építése Vecsésnél, Üllőnél, majd júniusban az M3-as és a 4-es út közötti szakasz építése, illetve az M0-s északi Duna-híd megvalósítása, s még az idén elkezdődik az M6-os Dunaújvárosig húzódó szakaszának beruházása.

A kormány a napokban döntött arról, hogy az M6-os budapest--érdi tető közötti szakasza állami beruházás keretében épüljön meg. Mindezeken túl arról is határozott a kormány, hogy a Dunaújvárosi-híd és a hozzá vezető kilenc kilométeres M8-as autópálya-szakasz szintén állami beruházás keretében épüljön meg, s a kormány felhívta a közlekedési tárca vezetőjét, hogy intézkedjék a közbeszerzési eljárás megindításáról.