A privátbanki szolgáltatásokat igénylő ügyfelek száma folyamatosan nő, s a vagyon évi 20-25 százalékos bővülésével lehet számolni - indokolta Szabó Péter a Takarékbank belépését a piacra. A Takarékbank a mintegy 8 ezer, befektetési szolgáltatást igénybe vevő ügyfélre, illetve a nagyobb vidéki városokban élő takarékszövetkezeti ügyfélkörre alapozza stratégiáját.
Annak ellenére, hogy a vagyonosabb ügyfelek némileg szofisztikáltabb befektetési stratégiát követnek, mint az átlag ügyfél, befektetéseik akár 30-50 százalékát is tarthatják banki betétben - mondja Szabó Péter.
Ezzel szemben a nyugat-európai privátbanki ügyfelek portfóliója sokkal változatosabb, befektetési jegyeket, részvényeket, kötvényeket és ingatlanokat tartalmaz. A magyarországi magánkézben lévő, befektethető vagyon nagyságát 2000 milliárd forintra becsülik, ezekből 600-700 milliárdot kezelnek a privátbanki üzletágban, a többit brókercégek fektetik be, illetve külföldi befektetés.
Magyarországon tíz bank - a CIB, az OTP, a Citibank, a Raiffeisen Bank, a BNP-Paribas, a HVB Bank, a K&H, az Inter-Európa Bank, az ING Bank és az MKB - már korábban, legutóbb pedig a Budapest Bank és a Takarékbank lépett be erre a piacra. A bankok legalább 15-50 millió forint befektethető tőke fölötti vagyonnal rendelkező ügyfelet tekintenek privátbanki ügyfélnek, akik a megbízásoktól függően havi 4 ezertől 25 ezer forintot fizetnek a szolgáltatásokért a kereskedelmi bankoknak.
A Takarékbank privátbanki szolgáltatásait azok az ügyfelek vehetik igénybe, akik legalább 20 millió forint befektethető tőkével rendelkeznek. Ők havi 4500, illetve 7000 forintos számlavezetési, illetve a befektetési szolgáltatásokhoz kapcsolódó díj fejében finanszírozási, befektetési, valamint kényelmi - adó-, jogi, műkincsbefektetéssel és ingatlannal kapcsolatos tanácsadás mellett rendszeres eszközértékelést, vagyontervezési - szolgáltatást is kapnak.