Másfél év
Somogyi szerint a vállalat másfél év alatt érheti el azt a szintet, hogy vagyonát reális áron lehessen értékesíteni, ennyi idő kell ugyanis ahhoz, hogy már ne termeljen veszteséget.
A tervek szerint a 2005-ös mérleg elkészítése után, várhatóan 2006 első félévének végén írják ki az első pályázatot a Parmalat vagyonára. A felszámoló működő üzemként kívánja eladni a magyar Parmalatot, s a leendő vevő olyan vállalkozás lehet, amely ezután tovább üzemelteti majd a társaságot.
Rossz gazdálkodás
A Parmalat jó műszaki színvonallal és termékekkel rendelkezik, a veszteség ezért csak azzal magyarázható, hogy irracionális gazdálkodás folyt a cégnél - mondta Somogyi. A vállalati szervezeten azóta változtattak, s megkezdték a tárgyalásokat az üzemi tanáccsal és a szakszervezettel a létszámcsökkentésről. Ennek eredményeként június ötödikével 129 dolgozónak mondanak fel.
Ezzel párhuzamosan a társaság felvett a Raiffeisen Banktól hétszázmillió forint hitelt, s a tejbeszállítást 27 ezer literrel növelte. A Parmalat márkanév használatáról Somogyi elmondta, hogy még tartanak a tárgyalások az olasz anyacég, a Parmalat S.p.A. képviselőivel.
Az egyeztetések jelenlegi állása szerint az olaszok hozzájárulnak a névhasználathoz, ezért azonban pénzt kérnek a magyar leányvállalattól. Az összegről azonban még nem sikerült megállapodni - tette hozzá a felszámoló.