Romlott a PSZÁF megítélése

2004.01.22. 14:05
A K&H-ügy következtében javult a PSZÁF lakossági ismertsége, ám az emberek továbbra sem tudják, miként értékeljék a felügyelet munkáját.
Jelentősen javult a PSZÁF ismertsége az ügyfelek és a lakosság körében, ám ez az ismertség-növekedés döntően a K&H-ügynek köszönhető, amit jól mutat az is, hogy a lakosság 85,6 százaléka továbbra sem tud véleményt formálni a felügyelet szakmai tevékenységéről. Ugyanakkor a pénzügyi szervezetek ügyfeleinek ma már csak alig több mint felének nincs véleménye a felügyelet szakmai munkájáról.

A Straketing marketingkutató és tanácsadó iroda vizsgálata szerint a felügyelt szervezetek véleménye szerint némileg romlott a PSZÁF határozottsága, szakértelme és alapossága, igaz ennek a romlásnak az ellenére továbbra is ezek a jellemzők a PSZÁF erősségei a véleményadók szerint.

Azokban a pontokban amelyekben a korábbi felmérések a legjobban elmarasztalták a PSZÁF-ot kismértékű javulás látható, ám a felügyeleti munka rugalmasságát az ügyintézés gyorsaságát és az egyenlő mércével történő szankcionálást még mindig csak közepesre értékelik a megkérdezett szervezetek.

El lehetett volna kerülni a az ingatlanszövetkezetek betéteseinek károsodását, amennyiben a PSZÁF jelezte volna a tudomására jutott anomáliákat - idézi Molnár László MSZP-s képviselőt az MTI. Úgy vélte, beigazolódtak azok az érvek, amelyek miatt a kormány tavaly ősszel nem fogadta el a felügyelet jelentését. A képviselő véleménye szerint az új szövetkezeti törvény, valamint a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéről szóló törvény kellő alapot adhat majd a problémák feltárására.