Médiahadjárattal akar magyarázkodni a kormány

2006.10.30. 07:34
A jövő évi költségvetés országgyűlési elfogadása után nagy átfogó közbeszerzési eljárást ír ki a Miniszterelnöki Hivatal az úgynevezett reformkommunikációra - tudta meg a Világgazdaság.

A cél, hogy ennek eredményeként 2007-ben - különféle fizetett eszközökkel - magyarázó kampányt indítsanak: melyek is a céljai a kormány intézkedéseinek. Év elejére, tavaszra már lényegében minden rövid távú reformlépésről a tervek szerint kormányzati, parlamenti döntés születik, így "lesz muníciója" a médiahadjáratnak.

A kormánynak van is mit magyaráznia - tették hozzá kormányzati politikusok a lapnak, az állampolgárok tájékoztatásával ugyanis jócskán adós a koalíció. Mint mondták: a Fidesz népszavazási kezdeményezése is apropót szolgáltat ahhoz, hogy a nagy rendszerek reformálásának végső célját is végre megértessék az emberekkel. A reklámozásra költendő pénz nagyságáról egyelőre nem tudni.

A MeH egyébként legutóbb az október 13-i közbeszerzési értesítőben írt ki kommunikációs kampányra pályázatot. A kancellária nyomdai és terjesztési feladatokra keres ajánlattevőt, a nyertes céggel 70 millió forintos keretszerződést köt majd. Az ajánlatokat november 29-ig kell beadni, december első felében írják alá a szerződést. Kormányzati politikusok a Világgazdaságnak erről azt mondták: az összeg csak arra lesz elég, hogy például az egészségügyi reform bizonyos elemeinek kommunikálását ebből támogassák.

A Kormányszóvivői Iroda tájékoztatása szerint a 70 millió forintos keretösszeget a MeH a korábbi eljárás forgalmi adataihoz igazította, hiszen a nagyjából másfél évre meghatározott 550 millió forintos keretösszegből 51 millió forintot használtak fel. A Magyar Hivatalos Közlönykiadó Kft.-vel 2005-ben kötöttek szerződést, többek között a panelprogramot, az APEH szja-változásait népszerűsítették, legutóbb pedig a kormányprogram-kiadványt készítették el.