Zsuzsanna
-2 °C
7 °C

Lapszemlemagazin indul

2004.11.10. 10:12
Kapcsolódó cikkek (1)
A nemzetközi sajtó magyar vonatkozású írásaiból is válogató magazin indul szerdán. A Reflex című lap neves angol, amerikai, német, francia és spanyol napi- és hetilapok cikkeiből válogat, saját anyagot pedig legfeljebb interjúk formájában közöl.
A Reflex havi 30 ezres példányszámban jelenik meg, célcsoportjának pedig a 25-58 éves, minimum középfokú végzettséggel rendelkezőket tekinti.

Ki lesz az amerikai elnök?

A szerdán induló Reflexet politika- és pártsemleges lapnak szánja a kiadó. Az első szám a Der Spiegel, a The New York Times, az International Herald Tribune, El Pais és a Le Monde cikkeivel jelenik meg. Az írások egy része az iraki háborúval és az EU-val foglalkozik, de találunk cikket Gyurcsány Ferenc külföldi megítéléséről és az amerikai elnökválasztás körülményeiről is. A kiadó részéről Héder Zsuzsanna elmondta, elsősorban az elmúlt hónap lapszámait szemlézik.

A lap rendszeres interjúja viszont saját anyag lesz. Az első számban Lothar Matthäus-szal maga az ügyvezető igazgató, Ralf van Duyn készített interjút. Egyébként a holland ügyvezető maga is részt vesz a magazinba kerülő cikkek válogatásában.

A Reflexnek hagyományos értelemben vett szerkesztősége nincs, a lapot a főszerkesztő, Kovács Anita irányítja.

Célcsoport a partnerek

A havilap kiadója a Verlag Dashöfer Szakkiadó Kft., amely az 1988-ban Hamburgban alakult Verlag Dashöfer szakkiadó csoport egyik leányvállalata. A cég tájékoztatása szerint a kiadó 12 országban 15 kiadót működtet.

A kiadó elsősorban gazdasági, építőipari és műszaki vállalkozások számára ad ki szakkönyveket, a lappiacon pedig ez az első próbálkozásuk, mondta el Héder Zsuzsanna az Indexnek.

Héder fontosnak tartotta kiemelni, hogy hazánkban ez az első ilyen típusú magazin, így igazi konkurenciája nincs. A lap célcsoportja a 25-58 év közötti, minimum középiskolai végzettséggel rendelkező, kis vagy közepes vállalatnál dolgozó döntéshozó, aki évi egymillió forintnál többet keres.

A lapszámoknak egyébként csak egy része kerül az újságárusokhoz, a többivel a cég adatbázisában szereplő partnereiket céloznák meg. A főszerkesztőtől megtudtuk, hogy siker esetén a kiadó hasonló magazinokat indítana a kelet-európai térség más országaiban is.

A kiadó a cikkeket ügynökségeken keresztül szerzi meg, és jogdíjat fizet értük, tudtuk meg.