Barbara, Borbála
-5 °C
3 °C

Új kihívások előtt áll a reklámszakma

2004.10.27. 08:49
A média szerepe tovább erősödik, a televíziós reklámspotok ideje azonban lejár - nyilatkozta a Világgazdaságnak Jacques Seguela. A világ egyik vezető reklámügynöksége, az Havas alelnöke szerint a globális kampányok is elveszítették hatékonyságukat.
Új kihívások előtt áll a reklámszakma a XXI. században - véli Jacques Seguela, az Havas alelnöke, egyben pedig az Euro RSCG kreatív igazgatója, aki novemberben az egri reklámkonferencián tart majd előadást.

A világhírű szakember amellett, hogy számos nagyvállalat kampányát tervezte, neves politikusok, köztük több francia elnök: Francois Mitterrand, Jacques Chirac és Giscard d'Estaing kampányának tervezésében is részt vett. Mitterrand újraválasztásakor is ő segítette például a politikust. Jacques Seguela neve Magyarországon sem ismeretlen: Antall József miniszterelnökké választása előtt tanácsadóként támogatta a politikus kampányát.

Vége a szlogeneknek

A szakember jelezte: a rövid televíziós reklámspotok mára elvesztették hatékonyságukat; az amerikaiknak már csak a 15 százaléka nézi a tévés hirdetéseket, a németek és a franciáknak pedig a fele követi figyelemmel az ilyen típusú hirdetéseket. A jövőben a reklám integrált részévé válik a show-nak, azonban teljesen eltűnnek a szlogenek és logók; több nagy autó- és italgyártó már ennek tükrében készít hosszabb, 15-35 perces reklámfilmeket, amelyek egyre fontosabb helyet kapnak a médiában.

Vissza kell szerezni a fogyasztók bizalmát

Számos más területen is változtatásra van szükség - véli a szakember. A legfontosabb lépés a bizalom helyreállítása. A fogyasztók jelentősen megváltoztak az elmúlt évtizedekben: kevésbé kiszámíthatóbbak, kevésbé racionálisak és megbízhatóak. Az ismétlések és az "én is" termékek miatt az elmúlt időszakban a fontos hasznosság elve elveszítette hatását. Új ismertetőjelekre van szükség. A márkák csak akkor tudják növelni részesedésüket, ha növelik a bizalmat is.

Hangsúlyozta azt is: lejárt a globális reklámkampányok ideje is. A 20. században számos amerikai cég exportálta hirdetéseit a világ különböző részeire. Az új évszázadban előtérbe kerülő emancipáció miatt azonban szükség van a differenciálásra. A függetlenség szabadon választott kultúrát, a független reklámozás iránti szükségletet jelent. Jacques Seguela szerint minden márkának meg kell védenie feloszthatatlan "lelkét" és helyi kommunikációját.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Egzotikus élmények!

Amiről eddig álmodni sem mert. Luxus nyaralás, a világ legcsodálatosabb tengerpartjain.