Az első fokú ítélet után a FEOSZ felszólította a légitársaságokat és az utazási irodákat, vessenek véget az eddigi gyakorlatnak, és az ítéletnek megfelelően kezdjék meg a repülőjegy-kiállítási díj címén eddig átvett összegek visszatérítését a fogyasztóknak. Ennek során az utasok tulajdonképpen azt az összeget kapják vissza, amely mindvégig őket illette volna, hiszen az nem más, mint többletszolgáltatás nélküli díjtétel, azaz burkolt áremelés - állítja a FEOSZ. A Malév jelenleg 5500 forintot számít fel jegykiállítási díj címén amennyiben irodáiban vásárolja meg az utas a jegyet, internetes rendelés esetén viszont csak 1000 forint a többletköltség.
Németh Krisztina, a Malév kommunikációs igazgatója elmondta, hogy amint kézhez kapjuk az írásba foglalt ítéletet, annak ismeretében kidolgozzák a fellebbezés részleteit. Az utasok korábban is kifizették a jegy kiállításának költségeit fedező összeget, csak az akkor a viteldíj része volt, az új árstruktúra bevezetése óta pedig a légitársaság mindezt a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően külön szerepeltette. Tehát a jegykiállítási díj tényleges szolgáltatást takar. A per jogerős lezárása sem teremtene közvetlen lehetőséget a pénz visszakövetelésére. Németh szerint a Malév azért bízik a per megnyerésében, mert mindvégig tisztességesen, az utasok érdekeinek messzemenő szem előtt tartásával, a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően járt el.