Romareklám a Matávnál

2002.04.12. 15:13
A Matáv a közeljövőben kifejezetten romáknak készült hirdetéssel népszerűsíti Csevegő díjcsomagját a Rádió Š-n. A cég szerint a csomag jól illik a roma fogyasztók telefonálási szokásaihoz.
A díjcsomagot "jellegzetesen roma stílusban íródott dal" hivatott népszerűsíteni. Harmat Gábor, a hirdetést készítő Lowe GGK kreatívigazgatója elmondta: a dal a hagyományos cigányzenei alapokra épít, a zeneszerző Hrutka Róbert, az előadókat több együttesből toborozták, a szöveget az ügynökség írta.

A Rádió Š kezdeményez

Hallgassa meg a nótát!


Matáv-reklám (mp3)

A Rádió Š több vállalat figyelmét is megpróbálta felhívni a roma fogyasztókra, illetve a csatornára - tudtuk meg. A Matávnak tetszett az ötlet, és mint kiderült, már régóta gondolkodtak azon, hogy lehetne ezt a közösséget elérni.

Kártya helyett díjcsomag

"Először nem tudtuk, hogy melyik termékünket kellene hirdetnünk," - mondta Nagy Bálint, a Matáv kommunikációs igazgatója - "a rádió munkatársai azonban segítettek a közösség szokásainak megismerésében. Így derült ki, hogy például telefonkártyát nem volna érdemes reklámozni, mert ez az eszköz nem olyan népszerű a közösségben. Mivel azonban az udvariassági formulák, és a családtagok bevonása miatt általában a telefonbeszélgetések hosszúra nyúlnak, ezért az öt perc után húsz, tíz perc után harminc százalékos kedvezményt adó díjcsomag hirdetése mellett döntöttünk."

Lesz folytatás

Az igazgató hozzátette: a Matáv készített már kifejezetten kis közösségnek szóló reklámot. A külföldi hívásoknál kedvezményt biztosító Barangoló kártyát például kínai piacokon, és magyarországi kínai lapokban hirdették kínai nyelven. Nagy elmondta: bízik a mostani kampány sikerében, és mivel fontosnak tartják a roma népesség megszólítását, a cég újabb nekik szóló reklámok készítését tervezi.