Jóváhagyás
A SAIC júniusban együttműködési megállapodást írt alá a Roverral, amelyről a két cég azóta sem árult el részleteket, arra hivatkozva, hogy még hiányzik a kínai kormány jóváhagyása. Kínai hírforrások most azt valószínűsítik, hogy az ellenőrző részvénycsomag megszerzését követően a cég Kínában gyártaná a brit autómárka szedánjait, az ötajtós Rover 45 marad Longbridge-ben, hiszen Kínában az ötajtósokra alig van kereslet.
A folyamatosan a túlélésért küzdő brit autógyártót négy évvel ezelőtt vette meg a német BMW AG-től a brit Phoenix Venture Holdings Ltd. befektetői csoport, szimbolikus tíz fontért.
A SAIC a General Motors és a Volkswagen AG legjelentősebb kínai partnere, ezenfelül júliusban kötött megállapodást a dél-koreai Ssangyong Motor Co megvételéről és további tengerentúli akvizíciókat helyezett kilátásba. A SAIC arra is számít, hogy hídfőállásként szolgálhat majd számára a Rover közel 1250 európai márkakereskedője.