Mária
-6 °C
-2 °C

A tavalyinál többet költöttünk ruházkodásra

2001.10.19. 11:31
A GfK Piackutató Intézet pénteken ismertetett FashionScope 2001 című tanulmánya szerint a háztartások az első félévben 110 milliárd forintot költöttek ruházati cikkekre.
A kutatóintézet becslése szerint a piac mérete az idén elérheti a 250 milliárd forintot, szemben a tavalyi 220 milliárd forinttal.

A háztartások beszerzései 2001 első hat hónapjában 15 százalékkal, a darabszámot tekintve pedig 7,5 százalékkal nőttek az előző év azonos időszakához képest.

Több cipőt koptatunk el

A ruházati cikkek forgalmán belül mind mennyiségben, mind értékben nőtt a cipő részesedése, csökkent viszont a fehérnemű részaránya.

Horváth Annamária, a GfK cégvezetője elmondta: a háztartások az első félévben összesen 32 milliárd forintot költöttek cipőre, felsőruházatra 54 milliárd, alsóruházatra 15 milliárd forint jutott.

Összesen 80,3 millió ruhadarabot vásároltak. Egy-egy darab átlagára felsőruházatnál 2.600, alsóruházatnál 340, cipőnél pedig páronként 3.730 forint volt.

Hódítanak a szaküzletek és a hipermarketek

A GfK felmérése szerint a szervezett kereskedelem térnyerését jelzi, hogy csökkent az utcai árusok és piacok mennyiségi részesedése a forgalomból, miközben nőtt az általános ruházati szaküzletek és a hipermarketek piaci részesedése.

A ruházati cikkek vásárlásának fő színhelyei a szaküzletek, amelyek a felsőruházati eladások 43 százalékát bonyolították le. E bolttípus részesedése az alsóruházat esetében 30 százalék, míg a cipőknél 48 százalék volt a vizsgált időszakban.

Az utcai árusok visszaszorultak az alsóneműpiacra

Az utcai árusok, piacok a csökkenés ellenére jelentős részesedéssel bírnak az alsóruházatnál, értékben a vásárlások 28 százaléka itt bonyolódik. A cipőeladások 16, a felsőruházati 21 százaléka zajlik az utcán, illetve a piacokon.

A háztartások 27 százaléka nem vett egyetlen ruhadarabot sem

A GfK adatai szerint január-júniusban a háztartások 73 százaléka vásárolt legalább egy ruhadarabot vagy cipőt, ez 4 százalékpontos csökkenés az egy évvel korábbi mutatóhoz képest.

A csúcsfogyasztók

A ruházati termékek legintenzívebb vásárlói - jellemzően magas jövedelmű, nagyobb városok háztartásaiban élő középkorúak, vagy fiatalok - havonta átlagosan 14.000 forintot költöttek öltözködésre.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Budapest Te Csodás!

Karácsonyi pompába öltözött utcák, színes adventi vásárok, gazdag kulturális élmények, ez mind Budapest.