Shopping City épül az M3-ason

2004.12.23. 08:22
M3-as Shopping City néven, 40-45 millió euróból kiskereskedelmi központ épül rövidesen az M3-as autópálya fővárosból kivezető szakasza bal oldalán, a Metro áruházzal szemben. A beruházásban az izraeli BSR és szintén izraeli Sybill Holding ingatlanfejlesztő társaságok 62:38 százalékos arányban vesznek részt. A cégek már megkezdték a tárgyalásokat a leendő kereskedőkkel, akik között Magyarországon most megjelenni szándékozó márkák képviselői is szerepelnek, de erről egyelőre nem árulnak el részleteket.
A projekt teljes költségein belül a 37 ezer négyzetméteres hasznos területű épület feleanynyiból kihozható, mint a hasonló méretű, mall típusú bevásárlóközpontok. Az M3-as Shopping Center építésénél ugyanis - az egyebek mellett az Auchannál alkalmazott - bokszrendszerű megoldással élnek majd. Így olcsóbban lehet majd az üzlethelyiségeket is kiadni a bérlőknek, akik ezáltal alacsonyabb áron adhatják termékeiket, szolgáltatásaikat - mondta a Világgazdaságnak Michael Saidov, a BSR Europe közép-európai térségért felelős igazgatója.

Körülbelül a jövő nyár közepén dől el, melyik társaság fogja felépíteni a komplexumot, egyelőre ugyanis folyik a tervezés. Kedvező esetben 2005 végén indul az építkezés, a nyitás pedig 2006 őszére várható, vagyis a karácsonyi bevásárlások idejére. A finanszírozó a CIB Bank Rt.

Új márkákat is keresnek

A leendő bérlőkkel (három tanácsadó cég bevonásával) már megkezdődtek a tárgyalások. Lesz közöttük számos nagy, Magyarországon már jelen lévő márka tulajdonosa, de több olyan is, amely éppen az M3-as Shopping Cityn keresztül lép be a magyar piacra. Lesznek természetesen hazai társaságok is. A létesítmény majdani bérlői képviselik majd a lifestyle, a divat, a sport, a könyv és zene, vagyis a hagyományos üzletek, szolgáltatások egészét.

Iroda is lehetett volna a bevásárlóközpon

Alapos mérlegelés után döntött a BSR a létesítmény profiljáról és helyéről - fejtette ki Michael Saidov. Eredetileg az sem volt egyértelmű, hogy bevásárlóközpont, vagy irodaház épüljön-e. Végül az előbbi mellett döntöttek. A helyszín szempontjából nagyon fontos, hogy míg a Budapest déli határától lévő területek az M1-es és az M7-es autópálya mentén már beépültek kereskedelmi létesítményekkel, a pesti oldal, vagyis a kiválasztott M3-as, M0-s régió még szinte érintetlen. Az M1-M7-es terület után itt a legnagyobb a városon kívüli forgalom Budapest környékén. A forgalom tovább nőhet az M0-s autópálya északi részének továbbépülésével, áthaladásával a Dunán. Ugyanakkor a pesti oldalon él a fővárosi lakosok mintegy 80 százaléka, a Shopping City mögötti területen pedig lakópark épül.