Szilárda
0 °C
6 °C

Beperli a Siemens Farkas Imrét

2006.11.29. 16:42
A Siemens azt tervezi, jó hírneve megsértése miatt beperli az egykori Satelit Tv tulajdonosát, Farkas Imrét. Farkas korábban zsarolás miatt tett feljelentést a német érdekeltségű cég magyar leányvállalata ellen. A Siemens nyert már pert a feljelentővel szemben.

"Bár megkeresés a hatóság részéről továbbra sem érkezett, a vállalat a rendőrség tényfeltáró munkájának segítése, gyorsítása érdekében maga vette fel a kapcsolatot a nyomozókkal, s átadott nekik minden olyan dokumentumot, amely a televíziót működtető Tv Egy Rt. és a Siemens Rt. kapcsolatára vonatkozik. A hét folyamán átadja azokat is, amelyek a 2005-ben lezárt bírósági eljárás során keletkeztek" - közölte az Indexszel Farkas Szilvia, a Siemens Zrt. kommunikációs igazgatója.

"Mindent megteszünk annak érdekében, hogy a nyomozóhatóság munkáját segítsük, meggyorsítsuk, mert mielőbb tisztázni szeretnénk magunkat az alaptalan vádak alól" - tette hozzá. A kedden átadott dokumentáció tartalmaz minden olyan iratot, amely a Tv Egy Rt. és a Siemens Rt. közötti szerződéses kapcsolat során keletkezett, és a Siemens a hét folyamán átadja azokat is, amelyek a bírósági eljárás során készültek.

A Siemens egyúttal azt tervezi, a nyomozás lezárulta után polgári pert indít Farkas Imre ellen, mivel az egykori televízió-tulajdonos médiában is hangoztatott vádjaival jelentős kárt okozott a vállalat jó hírnevének, reputációjának.

Farkas feljelentése miatt néhány hete zsarolás alapos gyanúja miatt nyomozás indult, és polgári per is folyik három éve a Satelit Tv-vel felmondott szponzori szerződés miatt. Egy pert már megnyert a minden vádat elutasító Siemens a volt tévétulajdonos ellen.

Farkas korábban arról nyilatkozott, hogy a Tv Egy nevű cégtől százmilliós nagyságrendű összegek vándoroltak vissza magánszemélyekhez, akik szponzori szerződést kötöttek a Satelit Tv-t fenntartó céggel. Farkas egy ingatlan körüli vitáról is beszámolt korábban az Indexnek.