Gyorsan bővül a strandcikkek piaca

2003.07.07. 09:13
Nagykereskedelmi áron számolva idén mintegy nyolcszázmillió forintot tesz ki a felfújható PVC vízi játékok folyamatosan bővülő piaca Magyarországon. E viszonylag olcsó, elsősorban Kínában gyártott cikkeket hipermarketek, valamint négyezer importőr forgalmazza.
Lineárisan bővül Magyarországon a strandcikkek piaca: a vízpartokon használható felfújható, PVC-ből készült - olcsónak mondható - úszógumikat, karúszókat, labdákat, matracokat, csónakokat, medencéket és különböző figurákat szinte kivétel nélkül Kínában gyártják.

Nyolcszázmilliós piac

A forgalmazók szerint a piac idén mintegy 40 százalékkal bővül tavalyhoz képest, értéke nagykereskedelmi áron számolva elérheti a 800 millió forintot. A kilencvenes évektől Magyarországon megjelenő hipermarketeknek (Auchan, Cora és Tesco) köszönhetően a még talpon maradt nagy importőrök értékesítése visszaesett. Így a többlet a multiknál jelentkezik, ezek külföldi anyavállalatai általában a beszerzési ár alatt, akciósan vásárolják a strandcikkeket, áraikkal lehetetlen versenyezni - véli Becker Gabriella, az Impag Hungary Játék és Sportszer Kft. ügyvezetője.

Nincs sláger

A Magyarországon kapható vízi játékok mintegy 80 százaléka Intex-gyártmány, ezeket a hongkongi anyacég Kínában készíti. A játékokat itthon jórészt a hipermarketek és a Recontra Kft. forgalmazza, a fennmaradó részen pedig az osztrák Vog Kft., a Wencke márkával a német-magyar Regio Kft. valamint a Splash-termékekkel a holland érdekeltségű Impag osztozik. (Ezek a cégek is Kínában gyártott termékeket értékesítenek s a hipermarketeknek is szállítanak.) A kizárólag nyáron értékesíthető strandcikkek között a szín és forma szempontjából nincs slágertermék, a forgalmazók szerint mindig a legolcsóbb, akciós cikkek fogynak a legjobban.