Natália
-3 °C
8 °C

Holnaptól gyártják az új Swiftet

2005.02.03. 09:15
A Dacia Logan diktálta árverseny miatt a Suzuki a döntően 2,5-3,5 millió közötti árú új Swiftekből egy induló modellt is kínál majd, 2,1 millióért. A hivatalos árlistákat pénteken közlik, amikor megkezdődik a Swift 2 gyártása.
Pénteken kezdődik meg a második generációs Swift modellek sorozatgyártása a Magyar Suzuki Rt. tavaly létesített új gyáregységében, s aznap hozzák nyilvánosságra a kocsi fogyasztói árát is. A Világgazdaság értesülése szerint a legolcsóbb, 1,3 literes motorral ellátott modell ára 2,1 millió forint körül lesz. A magyar kisautópiacon ugyanis még mindig kétmillió forint számít az úgynevezett lélektani határnak.

Tihanyi Tamás, a társaság PR-vezetője nem kívánta kommentálni információnkat, azt azonban elmondta, hogy az Ignishez hasonlóan a Swiftél is lesz egy "induló árú" kivitel, amelyben azonban szintén az alapfelszereléshez tartozik a két légzsák és az ABS. A márkakereskedőknek is csupán pénteken küldik el az árlistát, amelyben a legtöbb kivitel ára 2,5 és 3,5 millió forint között lesz.

Az új Swiftet az Ignis család árszintje fölé pozicionálták azt követően, hogy január 24-től a Magyar Suzuki jelentősen csökkentette kiskereskedelmi árait. Így a legolcsóbb Ignis ma 2,05 millió forintba kerül, a GS-fel-szereltségű turbódízel modell pedig 270 ezer forinttal kerül kevesebbe, mint korábban. A márka azért kényszerült erre, mert a 2003-as 19,1 százalékról tavaly 16,3-re csökkent a piaci részesedése, miután közel 3 ezerrel kevesebb Suzu-kit vásároltak Magyarországon, mint tavalyelőtt.

A Logan diktált

Az árcsökkentést egyébként tavaly októberben kezdte a Magyar Suzuki, amikor a Dacia Logan piacra lépése miatt 1,99 millióról 1,848-ra vette vissza az Opellel közösen tervezett Wagon R+ alapárát. A modell gyártását januártól az Opel gliwicei (Lengyelország) üzemébe helyezték át, ahol a testvérmodell, az Opel Agila is készül. A hazai kereslet alakulásától függ, importálják-e a lengyel Wagon R+ kocsikat Magyarországra, ám a tavalyi gyártásból még mindig több mint ezer van a kereskedőknél.

A Wagon R+ gyártásának áthelyezése ugyanakkor nem érinti a magyar beszállítókat, hiszen a tavalyi 95 ezerrel szemben az idén 140 ezer gépkocsi hagyja el a szerelőszalagokat, így még több alkatrészre van szüksége a gyárnak. A tervek szerint mintegy 60 ezer Ignis és 80 ezer Swift készül Esztergomban, s ez utóbbi kezdetben csak ötajtós változatban lesz kapható. A kereskedőknek a hónap közepétől szállítják ki az első 1,3, illetve 1,5 literes, korszerű benzinmotorral ellátott autókat.

Decemberben indul a Fiat-gyártás

Tavaly 60 milliárd forintot fordítottak az esztergomi gyár fejlesztésére, amely során egyebek között 250 új hegesztőrobotot is telepítettek. Ezzel összefüggésben 700 új munkahely is létesült, így a társaság alkalmazottainak száma 2700-ra emelkedett. Az idén további, mintegy 40 milliárd forintot fordít a Suzuki kapacitásbővítésre, így év végére 200 ezer autó kibocsátására lesz képes a gyár. Ekkor, decemberben kezdődik a FIAT-tal közösen tervezett szabadidő-autó próbagyártása. A szabadidő-autóról egyelőre csak azt tudni, hogy nagyobb lesz, mint az Ignis, és két-, valamint négykerék-meghajtású változatban egyaránt piacra dobják.

A tavalyi, mintegy 205 milliárd után 300 milliárd forintos árbevételt tervez a Magyar Suzuki Rt. erre az évre. Tihanyi Tamás kiemelte, hogy a társaság tavaly lépte át először a százezer darabos értékesítési szintet. Ebbe természetesen a magyar piacra importált és a gyár által exportált modellek is beleszámítanak. Az idei értékesítési terv már 150 ezer jármű eladásáról szól.