Ferenc, Olívia
-4 °C
4 °C

Ki lopott kitől?

2004.12.17. 16:10
Néhány napon belül két magazin jelent meg, mely a száz leggazdagabb magyar mutatja be. Azon túl, hogy egymás konkurensei a kiadók, kölcsönösen plágiummal is vádolják egymást. A rendőrség nyomoz az ügyben.
Most már két kiadványból is megtudhatjuk, ki a száz legvagyonosabb magyar. Egy hete a Manager Magazin Kft. adta ki Száz leggazdagabb címmel, ki a legvagyonosabb ember Magyarországon, pénteken pedig a Ringier kiadó jelentette meg a 100 leggazdagabb magyar című magazint.

A két kiadó már az újságok kiadása előtt egymásnak esett. Elsőként a Ringier fenyegette perrel a Manager Kiadót. A Ringier idei tervei ismertetésekor több alkalommal is tudatta, hogy november végén megjelenteti a Magyar Hírlap újságíró által szerkesztett 100 leggazdagabb magyar kiadványsorozata újabb számát. A Magyar Hírlap megszűnése, majd eladása után a kiadó jelezte, hogy továbbra is kiadja a magazint.

Megjelenés és feljelentés

Néhány nappal a napilap megszűnése után azonban kiderült, hogy egy másik hasonló jellegű újság is készül. Ráadásul a konkurens magazint az a Szakonyi Péter szerkeszti, aki a Ringier két korábbi kiadványát is szerkesztette. A svájci kiadó felszólítást küldött a Manager Magazinnak és Szakonyinak. Ebben közölték velük, hogy szerintük jogsértést követnek el. Vagyis a top 100 önálló időszaki kiadvány és egyedi termék, a kiadó tulajdonát képező know how-t, az általa megrendelt, kifizetett és elkészített anyagokat önkényesen, a Ringier engedélye nélkül nem adhatják át másnak a munkavállalók. A kiadó szerint Szakonyi Péter még a Magyar Hírlapnál elkészíttetett interjúkat ajánlotta fel a másik kiadónak, továbbá a társaságnál dolgozó fotósoktól az elkészített fényképek kiadását sürgette.

A Manager Magazin ügyvezetője ugyanakkor közölte, hogy 2002-ben a Ringier kiadvány alapjául a német "Die 100 reichsten Deutschen" (A 100 leggazdagabb német) magazin szolgált. A német újságot a Spiegel csoport adja ki, ami azért érdekes, mert a Manager Magazin a Spiegel-csoporthoz tartozik. A Spiegel jogászai 2002-ben meg is vizsgálták egy esetleges per indításának lehetőségét. A Manager Magazin főszerkesztője azt is hozzátette, hogy már hónapokkal az Magyar Hírlap bezárása előtt tervezte egy top100-as lista megjelentetését; a projekt szervezése akkor el is indult.

A Manager Magazin kiadványának megjelenése után a Ringier feljelentést tett üzleti titok megsértése és más cselekmények miatt, és elképzelhető, hogy Szakonyi Péterrel szemben munkajogi eljárást is indítanak. A Ringier emellett a TOP100 védjegy védelme érdekében is jogi lépéseket tesz.

Nászút ajándékba!

Esküvőt tervez? Tervezzen velünk, nyerjen wellness nászutat!

Értékeljen, nyerjen!

Van kedvenc légitársasága? Írja meg véleményét itt!