Késve ugyan, de elindultak az első Talentek

2007.02.22. 16:21
A MÁV ZRt. és a Bombardier 2006. március 21-én írta alá a tíz Talent típusú motorvonat szállításáról szóló szerződést, amelyek - hosszadalmas tesztek és komoly kompatibilitási problémák után - ma elkezdtek utasokat is szállítani.

A hazai hatósági engedélyezési eljárásokat követően Magyarországon is forgalomba állhatnak a korszerű, magas szolgáltatási színvonalat biztosító Bombardier Talent villamos motorvonatok - derül ki a MÁV kommunikációs igazgatóságának közleményéből. Három motorvonat már teljesítette a normál futópróbát, vagyis ötezer kilométert tettek meg hazai pályán. A hatóság az eredmények kiértékelése után engedélyt adott az utasforgalmi próbaüzemre, így 2007. február 22-től, a Budapest-Déli pályaudvar-Tatabánya-Oroszlány közötti elővárosi forgalomban menetrend szerinti személyvonatokként közlekedik három Talent. A további hét jármű a futópróbáját végzi, s folyamatosan állnak majd forgalomba.


Forgalomba áll Talent

Mint ismeretes, a vasúttársaság, az irányító testületek és a tulajdonos felhatalmazása alapján, a közbeszerzési törvény rendelkezéseinek megfelelően 2006. február 17-én indította el a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárást a motorvonatok beszerzésére. A MÁV ZRt. és a Bombardier 2006. március 21-én írta alá a tíz Talent típusú motorvonat szállításáról szóló szerződést, amelynek beszerzési költsége 44 millió euró.

A korábbi tenderben még 4,3 milliós darabonkénti beszerzési ár szerepelt, majd a hirdetmény nélküli tárgyalásos közbeszerzési eljárás során ez a szám 4,4 millióra emelkedett. Az ebben a kiírásban szereplő motorvonatok viszont - ellentétben az előzőekkel - már két áramneműek, és extra biztonsági kamerákkal vannak ellátva. Érdekesség az is, hogy az eredetileg 2006 őszére tervezett üzembe állítás egészen máig csúszott.