Ambrus
-7 °C
3 °C

Nem elég jók a tanácsadó cégek

2004.04.13. 12:22
Leginkább a középvállalatok vesznek igénybe tanácsadási szolgáltatást, és bár a költséghatékonyság fontos szempont a tanácsadók alkalmazásakor, a kiválasztás esetében nem feltétlenül a legolcsóbb ajánlatot tevő nyeri el a megbízást - derül ki a Budapesti Kereskedelmi és Ipari Kamara piackutatásából.
A legnagyobb arányban a több mint 50 főt foglalkoztató cégek veszik igénybe a tanácsadási szolgáltatások különböző formáit - derül ki a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara megbízásából készített felmérésből. A legnagyobb vállalatok körében egyes tanácsadási szolgáltatások igénybe vétele már alacsonyabb, vélhetően azért, mert e körben számos feladatot belső erőforrásokkal oldanak meg.

Nem érdekes a minőség

A kutatás egy kérdéscsoportja annak mérésére irányult, hogy a cégek miért alkalmaznak tanácsadókat. Az eredmények azt mutatják, hogy a hazai cégek felismerték, hogy költséghatékonyabb megoldás egy külső céget megbízni bizonyos feladatokkal, mint főállásban alkalmazni egy állandó munkatársat az esetlegesen csak eseti feladatok ellátására. Érdekes azonban, hogy annak ellenére, hogy a legtöbb cég az előbb említett költséghatékony magatartást tartja szem előtt, a tanácsadó cég kiválasztásában az ajánlott ár nem a legmeghatározóbb, mi több a tíz felsorolt szempont közül csak a hatodik helyet szerezte meg.

Meglepő továbbá, hogy bár a cégek a jövőben nagyobb arányban kívánnak minőségbiztosítási tanácsadást igénybe venni, számukra a tanácsadó ISO minősítése szintén nem szerepel a legmeghatározóbb szempontok között.

Ismertség

A felmérés megerősítette az ismeretség, az ismerősi ajánlás fontosságát is az üzletszerzésben, azonban ennek fontossága a különböző szegmensbe tartozó cégek esetén erősen eltérőnek bizonyult. A tanácsadó cégekkel kapcsolatos tájékozódás, információgyűjtés formái mellett a kutatás vizsgálta, melyik a használt információ-források közül a legmeghatározóbb a cégek számára, így az adatok jó alapot nyújthatnak a tanácsadó cégek marketing módszereinek újragondolásához.

A tanácsadói szakma megítélése összetett képet mutat. A megkérdezett cégek nagyon magas arányban értettek egyet azzal, hogy a tanácsadó vállalkozások közül nem mind dolgozik a megfelelő szakmai színvonalon. Véleményük szerint az árak és a minőség között gyakorta nincs összefüggés, és sokan indokolatlannak tartják a tanácsadó cégek árai között tapasztalt komoly különbségeket is.