További Magyar cikkek
Hagyjuk a múltat?
Örülni kéne inkább - válaszolta Chris Woodruff, a taxitendert levezénylő korábbi vezérigazgató a nyertesek múltját faggató kérdésekre, majd kijelentette: "Nagyon büszke vagyok arra, hogy röpke 8 hónap alatt sikerült megoldanunk a túláras, szabályozatlan taxi szolgáltatás problémakörét, ami 16 éve szégyenfoltként piszkította be Magyarország hírnevét. Hiszem, hogy Magyarország büszke lesz arra, amit a Budapest Airport a mai napon elért."
A vezérigazgató, aki maga is többször igen élesen bírálta a ferihegyi taxi helyzetet, most arra sem kívánt válaszolni, vajon a sofőrállomány nem éppen abból a körből kerül-e ki, akik miatt elfogadhatatlannak ítélték a korábbi helyzetet. Azt ugyanakkor hangsúlyozta: a szolgáltatás színvonalát, a szerződésben vállaltak betartását folyamatosan ellenőrzik, sőt, erre merőben új eszközeik is lesznek.
Multimédiás autók
A nyertesnek egy éven belül kell új autókkal lecserélni a kezdeti autóparkot: az egységesített, fekete színű, kétszázas flotta döntő részét Ford Mondeok adják majd, mellettük 28 Opel Zafira és tíz londoni taxi is működik majd. Az autók mindegyikében nem csak gps-rendszer lesz, hanem a két első ülés támlájában display, melyen turisztikai információkat futathat, illetve a taxiról azonnali értékelést is adhat az utas. Az osztályozás a gps-n keresztül azonnal be is fut a központba, így a reptér vezetése folyamatos képet kap az értékelésekről.
Az Index kérdésére Chris Woodruff azt mondta, az autókat a konzorcium veszi majd meg, azt viszont nem tudta megmondani, hogy a társaság alkalmazottként foglalkoztatja-e majd a sofőröket, vagy azok -.az általános gyakorlatnak megfelelően - egyéni vállalkozók lesznek (ez utóbbi esetben valószínűsíthető, hogy mégiscsak saját kocsival rendelkezik majd minden sofőr). Ennek pedig azért is nagy jelentősége van, mert utóbbi esetben az utasnak valóban rendkívül kedvező fuvardíjak mellett kérdéses lehet, tud-e érdemi nyereséggel működni a taxis.
Mindennél olcsóbb
Az árakra tényleg nem lehet panasz: bár a reptér által biztosított táblázatban szereplő "jelenlegi árak" forrása ismeretlen, a reptér szerint ennyit kérnek elméletileg a most ott rendezetlenül és szabálytalanul működő taxisok, az új árak már a nagy cégek által alkalmazott transzferekhez (Pesten 4200 forint, Budán 4500 forint környékén) képest is feltűnően olcsók.
|
Ez szemet szúrt az általunk megkérdezett két taxis vezetőnek is, Dudás Zoltán a Buda és Lengyel Sándor a 6*6 vezetője miközben gratulált a nyertesnek, hangsúlyozta, ezeken az árakon lehetetlen a gazdaságos működés, különösen, ha az új autók beszerzésével is kalkulálni kell. Mindketten legalábbis érdekesnek minősítették azt is, hogy éppen azok nyertek, akik miatt tendert írt ki a repülőtér, ugyanakkor jelezték, még az általuk vállalt magasabb árakkal sem lett volna bombaüzlet a minőségi követelmények betartása, a reptéri személyzet és pult költsége mellett az üzemeltetés. (A szinte az összes nagy pesti céget tömörítő konzorcium az első fordulóban 3990 - 5990- 6999- 7990 jelölt meg a négy zónára). Így attól egyik taxisvezető sem tart, hogy ezekkel a tarifákkal bármelyik taxistársaságtól a nyerteshez vonulnának át az egyéni vállalkozó taxisok - bár a reptér vezetése egyebek között erre számítva véli úgy, nem azok fuvaroznak majd a jövőben, akik eddig.