Megszűnik a CIB Telebank-szolgáltatása

2007.11.09. 07:35
A telefonos bankolást háttérbe szorítja a napi rutinműveletek végzésére sokkal kényelmesebb megoldást kínáló internetbank.

A korábbi évek sikertörténete, a telefonos banki szolgáltatások csillaga leáldozóban van - mondta a hét elején a PSZÁF bankkonferenciáján Csányi Sándor, az OTP Bank elnök-vezérigazgatója.

Szerinte a telefonos bankolást tranzakciós szempontból mindinkább háttérbe szorítja a napi rutinműveletek végzésére sokkal kényelmesebb megoldást kínáló internetbank. Újabb változást majd csak az aktív mobilbankolás elterjedése hozhat majd. Az OTP Bank esetében például az eseti átutalások kétharmada már az interneten keresztül zajlik - mondta a bankvezető.

Véleményével teljes összhangban van a CIB Bank döntése: a pénzintézet december 3-ával megszünteti automata CIB Telebank-szolgáltatását. A számlainformációk mellett komoly kötöttségek - a célszámla előzetes megadása - mellett tranzaktálásra is használható szolgáltatás felett eljárt az idő. Bankszámla- és bankkártya-információk, továbbá átutalási megbízások végzésére ugyanakkor továbbra is működik majd a CIB24 nonstop telefonos ügyfélszolgálat, ám a tranzaktálásra a CIB is internetbankját ajánlja.