Megtévesztették a fogyasztókat
A határozat szerint megtévesztés volt, amikor az újságban akciósként meghirdetet egyes termékek nem voltak kaphatók az akció kezdetekor, így a fogyasztók nem tudták azokat megvásárolni. Akkor is megtévesztettek, amikor a fogyasztóknak a pénztárnál egyes termékekért nem az újságban akciósként meghirdetett, hanem annál magasabb árat kellett fizetni. Előfordult, hogy az újság nem a megvásárolható, hanem más, lényeges tulajdonságaiban eltérő termék képét tartalmazza.
Minden áruháznál benzinkút legyen
Jövőre további kilenc áruházat kíván nyitni a Tesco Global Áruházak Rt., idén év végéig még hármat ad át - jelentette be Paul Kennedy, a cég vezérigazgatója a Tesco beszállítóinak szervezett konferencián. A tervek szerint még jó ideig fenn is marad ez az ütem, vagyis évi 9-12 új áruház megnyitása.
A vezérigazgató kitért arra, hogy jövőre megjelennek a kisebb, inkább szupermarket méretűnek tartott, 3000 négyzetméter alapterületű üzletek is. Hosszabb távon szeretnék elérni, hogy minden áruháznál benzinkút is legyen.
A cég magyarországi terjeszkedési stratégiája töretlen, ám a jelek szerint emellett a "finomhangolásra" is mind több energiát kíván fordítani. Helen Houghton beszerzési igazgató a fórumon kiemelte, hogy a vevők továbbra is elégedetlenek a cég elérhetőségével, és bizonyos területeken a konkurenciát előbbre sorolják.
Érzékelhetőbb akciók
A felmérések szerint a Tescót továbbra sem tartják a legolcsóbbnak, amin a társaság mielőbb változtatni szeretne, ezért kommunikációs stratégiájában a legnagyobb hangsúlyt az árakra kívánja fektetni. Ezután kevesebb, de jobban érzékelhető akciót indít, és a termékválaszték tervezésére is nagyobb figyelmet fordít.
Peter McMahon disztribúciós igazgató még hozzátette, hogy 2005-ig a termékbeszállítás 80 százalékát központosítani kívánják. A vállalat indulásakor a beszállítók nagy része közvetlenül az áruházakba vitte termékeit. Ezen a téren a herceghalmi logisztikai központ tavalyi megnyitásakor történt gyökeres változás. A változtatáshoz szükséges áruközpontot a cég 2004 májusában nyitja Gyálon.