További Magyar cikkek
Klubok és gerillák
A Tisza dorkók újraélesztői egyértelműen a partijáró ifjúságot tekintik célcsoportjuknak. A fű alatt (nem szóvicc, szintagma!) folyó kampány kezdetén elektronikus zenét játszó klubokban helyeztek el matricákat és kártyanaptárakat, de szó sem volt Tisza cipőt viselő pushup-melltartós hostessekről. A kampány a klasszikus gerillamarketing-stratégiának megfelelően zajlik, vagyis nincsenek plakátok, hirdetések, a célcsoport tagjai - mint ahogy az velünk is történt - egyszerűen találnak egy nagy halom matricát a pulton, minden további kommentár nélkül.
Kelet-európai oldszkul
A naptáron szerepelt a tiszacipo.hu internetcím is, így ebben az irányban kezdtük a nyomozást. Az oldal még félig sincs kész, de a képgalériában ínycsiklandozó fotókat találtunk egy kádárkori Tisza-mintabolt árukészletéről. Aztán szerdára bővült az oldal: feltettek három, most piacra kerülő modellt. Kapható lesz ezek szerint az egyszerű vonalú, a hazai Run DMC-sek körében feltehetőleg alapdarabbá váló Tradíció, a piros T-logóval feltűnést keltő Astoria, illetve a piros-kék-szürke Oktogon. Három eredeti reklámfilmet is ígér az oldal, ám ezek a linkek cikkünk írásának idején még nem működtek.
Miután kigyönyörködtük magunkat, folytattuk a tényfeltárást. A domain bejegyeztetőjének telefonszámán jelentkező hölgy átadta a kagylót a vállalkozás egyik résztvevőjének. Radványi Rolandtól megtudtuk, hogy az "egy magánszemély tulajdonában álló" cég május elsején jelenik meg a dorkókkal. Először hat klasszikus modellt hoznak ki, néhányat az eredetitől eltérő színekben, aztán idén ősszel vagy jövő év elején jön a New Collection. Ennek tervezésében az Iparművészeti Egyetem fiatal dizájnerei is részt vesznek. És hogy miért látnak fantáziát a Tiszákban? Mert ez "a kelet-európai térség egyetlen oldschool márkája" - jött a válasz.
Matrfűn fognak készülni
![]() |
high society |
Nyomtatott szájhagyomány
Piros-kék csíkos reppercipőkről álmodozva újra megkerestük Radványi Rolandot, aki türelmetlenségünket lehűtve nem egyezett bele abba, hogy az ikonikus lábbeliket lefotózzuk, mert szeretné, ha a Tisza érkezésének híre - "a Nagy Titok" - továbbra is szájhagyomány útján terjedne, (amennyiben a kártyanaptár és a matrica beleilleszthető a szájhagyomány fogalomkörébe, gondoltam magamban).
Szóval a gerillamarketing nálunk működött, így a következő hetekben egyre türelmetlenebbül kapcsolgatjuk Munkácsy típusú színes tévékészülékünket.
